bazarnews

کد خبر: ۸۳۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰
عجله سازنده واکسن فلج اطفال در دهه ۵۰ میلادی سبب شد کودکان بسیاری فلج و یا کشته شوند. اتفاقی که به نظر می‌رسد می‌تواند در آینده‌ای نزدیک، برای جهانِ درگیر کرونا، دردسرساز باشد.
گروه بهداشت و درمان بازارنیوز-یاسین بستوانچی؛  در آوریل ۱۹۵۵ واکسنی علیه فلج اطفال توسط سالک ساخته شد، سالک سازنده واکسن، در آن برهه زمانی تبدیل به قهرمانی ملی شد، چرا که به عقیده بسیاری از افراد، اون بشریت را از این بیماری نجات داد. اما این پایان راه نبود. به گفته واشنگتن پست، عجله سالک در توزیع گسترده این واکسن سبب شد ۴۰ هزار کودک بیمار، ۵۱ نفر فلج و ۵ نفر کشته شوند.

در حقیقت این واکسن پس از اصلاحات مکرر، نهایتا توانست ۲۴ ساعت بعد یعنی در سال ۱۹۷۹ موثر واقع شود و فلج اطفال را در آمریکا ریشه کن کند.

این واقعه خیلی بی شباهت به واکسن کرونا نیست. چرا که چندی پیش سازمان بهداشت جهانی، مجوز اضطراری واکسن فایزر را صادر کرد. این سازمان در توجیه این اقدام، گفته است: «این مهم است که جمعیت جهان سریع به واکسن کرونا دسترسی پیدا کند.»

اخبار منفی منتشر شده در خصوص مرگ عده‌ای از افراد پس از دریافت این واکسن، مردم جهان را نگران کرده است. به خصوص اینکه میشل کینچ، متخصص تولید دارو در این خصوص گفته است: «مردم دوست ندارند این حرف من را بشنوند، اما اولین نسل واکسن‌ها کیفیت خیلی خوبی نخواهند داشت.»
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: