bazarnews

کد خبر: ۸۳۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
بزرگ‌ترین بانک انگلستان از نظر دارایی یعنی بانک HSBS اعلام کرده است که اجازه انجام تراکنش‌های مرتبط به بیت‌کوین را به مشتریان خود نمی‌دهد.

گروه بازاردیجیتال بازارنیوز: بزرگ‌ترین بانک انگلستان از نظر دارایی یعنی بانک HSBS اعلام کرده است که اجازه انجام تراکنش‌های مرتبط به بیت‌کوین را به مشتریان خود نمی‌دهد.
بر اساس گزارش خبرگزاری تایمز، بانک HSBS امکان برداشت وجه را به کاربران رمزارزها که رمزارزهای خود را در صرافی‌های رمزارز به‌فروش رسانده‌ و وجه نقد حاصل از این کار را از حساب صرافی به حساب‌های خود در این بانک منتقل کرده‌اند، نمی‌دهد.
بر اساس گزارشات موجود در سال‌های اخیر بسیاری از بانک‌های بزرگ انگلیسی به دلیل نگرانی از رواج پول‌شویی و تامین مالی تروریسم به‌دنبال ایجاد محدودیت و حتی ممنوعیت برای استفاده کاربران رمزارز از زیرساخت‌های بانکی در کشور انگلستان بوده‌اند.
طبق گزارش‌ها دو بانک بزرگ انگلیسی HSBC و Barclaysاز جمله بانک‌هایی هستند که حساب‌های دارای سابقه تراکنش با صرافی‌های رمزارز را مسدوده کرده‌اند. اصلی‌ترین دلیل این اقدام بانک‌ها نگرانی‌ها از افزایش جرایمی نظیر پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم عنوان شده است.
این موضوع در حالی است که بانک‌های بزرگ دیگر هم استفاده از کارت‌های اعتباری برای خرید رمزارزهایی مانند بیت‌کوین را ممنوع اعلام کرده و در صورت خرید رمزارز با استفاده از کارت اعتباری اقدام به مسدودسازی این گونه کارت‌ها می‌کنند.

 

منبع:
https://www.thetimes.co.uk/article/bitcoin-holders-barred-from-depositing-profits-in-uk-banks-pgswbfrdz
https://cryptopotato.com/hsbc-blocks-transactions-from-crypto-exchanges/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: