bazarnews

کد خبر: ۸۳۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۰
با مصوبه کمیسیون تلفیق در خصوص واردات خودرو از مناطق آزاد، پیش بینی می شود، ۱۰ هزار میلیارد تومان درآمد جدید ایجاد شود.

چند روز قبل بود که با وجود اطلاع رسانی نامشخص از مصوبه کمیسیون تلفیق خبرگزاری تسنیم ، نخستین بار و به صورت رسمی اعلام کرد که اولا کمیسیون تلفیق بودجه مصوبه ای در خصوص واردات خودرو داشته و در ثانی طبق این مصوبه قرار نیست خودروهای نو مانند سالهای 96 و ماقبل وارد کشور شود. همین جا ذکر این نکته ضروری است که در آن مقطع حدود 70 هزار دستگاه خودرو با ارز بری 1.5 تا 2 میلیارد دلاری وارد کشور شدند.
در رابطه با تعداد خودرویی که از طریق مصوبه مجلس از مناطق آزاد امکان ورود به سرزمین اصلی را دارند هنوز پیش بینی دقیقی ارائه نشده است، اما به هرحال مناطق آزاد نیاز به خودرو دارند، به عبارت دیگر قرار نیست حجم غیرمتعارفی خودرو از این مناطق به سرزمین اصلی وارد شود. بر این اساس با پیش بینی که در مجلس صورت گرفته قرار است از محل واردات خودرو کارکرده و مستعمل از مناطق آزاد و یا به عبارت ساده تر پلاک فروشی، در سال آینده 10 هزار میلیارد تومان قابل تحقق باشد.
برخی منابع به صورت غیر رسمی اعلام کرده اند هم اکنون بیش از 100 هزار دستگاه خودروی خارجی در مناطق آزاد وجود دارد که احتمال دارد 10 درصد از این خودروهای کارکرده وارد سرزمین اصلی شوند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: