bazarnews

کد خبر: ۸۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵
بر اثر کاهش موجودی ذخایر نفت ایالات متحده برای پنجمین هفته متوالی، قیمت نفت افزایش یافت.

مهسا نجاتی؛ به گزارش رویترز، قیمت نفت در روز سه‌شنبه به دنبال پیش‌بینی کاهش ذخایر نفت خام در ایالات متحده برای پنجمین هفته متوالی، افزایش یافت، اما سرمایه‌گذاران نگران این مسئله هستند که افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا از رشد قیمت‌های جهانی جلوگیری کند.

معاملات آتی نفت خام برنت با 22سنت یا 0.4درصد افزایش، با قیمت 55.88دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که وست تگزاس اینترمیدیت  با 25سنت یا 0.5درصد رشد قیمت به 52.50دلار در هر بشکه رسید.

جو بایدن، رئیس‌جمهور منتخب ایالات متحده، که در تاریخ 20ژانویه کار خود را در کا

ذخایر نفت خام ایالات متحده در روز دوشنبه برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت، در حالی که موجودی محصولات تصفیه شده در هفته گذشته شاهد رشد بود.

گلدمن ساکس اعلام کرد که قیمت برنت ممکن است به دلیل کاهش تولید عربستان سعودی و در دست گرفتن قدرت توسط دموکرات‌ها در ایالات متحده، تا تابستان 2021، به 65دلار در هر بشکه افزایش یابد. پیش از این بانک سرمایه‌گذاری وال استریت پیش‌بینی کرده بود تا پایان سال امکان دارد قیمت نفت به 65دلار در هر بشکه برسد.

روز دوشنبه شمار موارد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان از 90میلیون نفر گذشت، با وجود اینکه که کشورها برای تولید واکسن ویروس کرونا در تلاش هستند و برای مقابله با نوع جدید این ویروس به قرنطینه‌ها ادامه می‌دهند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: