bazarnews

کد خبر: ۸۳۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳
در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون صنایع و معادن مجلس مبنی بر تقاضای تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان مجلس با ۱۹۸ رأی موافق، ۲۸ رأی مخالف و ۸ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه با آن موافقت کردند.

گروه کشت و صنعت بازارنیوز: حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در جریان بررسی این دستور کار، گفت: مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۸۰ میلیون تومان دریافت می‌کند.

وی بیان کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان در سال، ۲۰ هزار میلیارد تومان سود دارد که باعث به وجود آمدن شبکه فساد در این شرکت شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین قراردادهای مافیایی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان منعقد می‌شود که باید علت آن مشخص شود.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری همواره تاکید فرمودند که از پرداخت حقوق های نجومی و نامتعارف جلوگیری شود اما مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان حقوق زیادی دریافت می‌کند. در حالی که ۳۰ درصد شرکت فولاد مبارکه اصفهان متعلق به مردم و سهام عدالت است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سئوال ما آن است که چرا باید یک خانم کنار مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه قرار داشته باشد و ماهانه ۳۵ میلیون حقوق دریافت کند و همچنین اطلاعاتی  داریم مبنی بر اینکه خانه ای به اسم این خانم در سعادت آباد وجود دارد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در مدیریت قبلی شرکت فولاد، قراردادی با شرکت اس ام اس به ارزش ۴۰۰ میلیون یورو بسته شد که در مدیریت فعلی این قرارداد منتفی شد و با یک شرکت رده پائین چینی به ارزش ۷۰۰ میلیون یورو قرارداد منعقد شد و باید این موضوع مورد رسیدگی قرار گیرد.

موسوی لارگانی گفت: رانت شرکت فولاد مبارکه اصفهان ۴۰ هزار میلیارد تومان است و اسناد آن هم موجود است و باید مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه اصفهان برای کمپین رسانه ای ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد بسته است و تقاضای بنده از قوه قضائیه آن است که مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان را ممنوع الخروج کنند چرا که ممکن است وی به دلیل مشکلات و تخلفاتی که انجام داده از کشور فرار کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: