bazarnews

کد خبر: ۸۳۷۵۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳
در گفتگو با نمایندگان مجلس مطرح شد؛
شرکت‌های فولادی با سرمایه‌گذاری در پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به داخل کشور، باعث استفاده از آب تصفیه شده دریا در حوزه صنایع آب‌بر مانند فولاد شده است.
گروه کشت و صنعت بازارنیوز - سیدسهند شریف زاده؛ یکی از صنایع مهمی که در سال جهش تولید، یک جهش و رشد مناسب در تولید داشت؛ صنعت فولاد بوده است. این رشد در تولید در شرایطی بوده که صنعت فولاد در جهان با کاهش روبرو بوده است. بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده فولاد، چین نیز به دلیل کرونا با کاهش تولید روبرو بوده است.

همچنین بحث آب‌بر بودن این صنایع نیز بسیار مدنظر بوده است. تجربه کشور‌های بزرگ دارای صنایع فولاد، به خوبی بیان می‌کند که می‌توان با ۱) تصفیه‌خانه‌های پساب‌های شهری ۲) بازفرآوری آب خروجی از واحد‌های فرآیند‌های تولید فولاد ۳) کاهش مصرف اب در فرآیند‌ها و سیکل‌های تولید ۴) بهینه‌سازی فرآیند‌های کولینگ تاور از طریق انتقال تکنولوژی از هدررفت آب جلوگیری کرد.

از طرف دیگر، شرکت‌های فولادی با سرمایه‌گذاری ۱۶ هزار میلیاردی به تامین مالی پروژه انتقال آب خلیج‌فارس به داخل کشور پرداختند که سرمایه‌گذاری بسیار مهمی بوده است که باعث استفاده از آب تصفیه شده خلیج‌فارس در حوزه صنایع آب‌بر مانند فولاد شده است.
 
حمایت مجلس از صنعت فولاد مشروط به رعایت اصول زیست محیطی توسط کارخانه‌ها است

مصطفی طاهری، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با بازارنیوز پیرامون صنعت فولاد داخل کشور گفت: شرکت‌های فولاد رشد تولید مناسبی در شرایط تحریم و کرونا داشته اند که با توانسته اند با افزایش تولید صادرات انجام داده و ایران را از واردات این محصول بی نیاز کنند.

وی با تاکید بر حمایت مجلس از صنعت فولاد افزود: کمیسیون حتما از صنعت فولاد کشور حمایت می‌کند و در همین راستا طرح بسیار مهمی برای حمایت از صنعت فولاد کشور در حال تدوین است که انشاله طی هفته جاری در کمیسیون طرح و تصویب می‌شود.
 
حمایت مجلس از صنعت فولاد مشروط به رعایت اصول زیست محیطی توسط کارخانه‌ها است

محمدتقی نقدعلی، عضو کمیسیون آب و کشاورزی مجلس در گفتگو با بازارنیوز پیرامون ابداعات شرکت‌های فولاد در زمینه ذخیره سازی آب گفت: اقدامات فولادی‌ها برای بحث پساب، اقدامات ارزنده‌ای بود و ما تاکید می‌کنیم که صنعت فولاد باید به سمت و سویی برود که کمترین میزان استفاده از آب بشود و به جای آن از پساب استفاده کنیم.

وی با اشاره به اولویت‌های زیست محیطی در صنعت فولاد کشور گفت: ملزومات زیست محیطی سیاست ماست و الحمدلله کارخانه‌های فولاد هم این سیاست را دنبال می‌کند که این از کار‌های ارزنده فولاد است. با توجه به آلودگی که این روز‌ها در اصفهان و دیگر شهر‌های بزرگ مواجه هستیم، باید با جدیت پرونده فولاد را در اولویت قرار داد و برای تمام طرح‌هایی که دارند پیوست محیط زیست هم مد نظر قرار داد.

نماینده خمینی شهر در مجلس تاکید کرد: نمایندگان هم پیگیر قضایا هستند و از کارخانه‌های فولاد که از پساب استفاده می‌کنند، به محیط زیست توجه دارند، آلایندگی تجهیزات را انجام می‌دهند و فیلتر‌های مربوطه که جلوی آلایندگی هوا را می‌گیرد استفاده می‌کنند، حمایت قانونی می‌کند و نمایندگان از هیچ حمایتی دریغ نمی‌کنند و انشاله در همین راستا بحث کاهش مالیات تولید از ۲۵ به ۲۰ درصد را به نتیجه برسانند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: