bazarnews

کد خبر: ۸۳۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱
رئیس دادگستری شهرستان بافت گفت: مدیران باید در رابطه با ترک فعل منجر به ساخت و ساز‌های غیرمجاز پاسخگو باشند.
سجاد علیدادی سلیمانی، رئیس دادگستری شهرستان بافت در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بافت با بیان اینکه حفظ کاربری اراضی کشاورزی به معنی حمایت از تولیدات کشاورزی و اقتصاد است، گفت: اراضی کشاورزی مرغوب، همواره مورد توجه افرادسودجو و فرصت طلب قرار می‌گیرد و با تغییر کاربری و خرد کردن اراضی، آن‌ها را از چرخه تولید خارج کرده و لطمه‌های جدی را بر تولید محصولات کشاورزی وارد می‌کنند و از این رو حفاظت از اراضی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی، بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور، امری ضروری است.

رئیس دادگستری شهرستان بافت ادامه داد: متاسفانه در بعضی از نقاط حاشیه شهر با اهمال مدیران مربوطه ساخت و ساز‌های غیر مجاز و خارج از ضوابط صورت گرفته و بعضا مشاهده می‌شود که حتی دستگاه‌های خدمت رسان به متخلفان خدماتی نظیر گاز و برق هم ارائه کرده اند که باید در این رابطه پاسخگو باشند.
 
وی اظهار کرد: در رابطه با ترک فعل‌های مدیران که منجر به ساخت وساز‌های غیرمجاز شده، حتی مدیرانی که سابقا مسئولیت داشتند نیز در صورت احراز کوتاهی و قصور، باید پاسخگو باشند.

سلیمانی، قانون را خط قرمز دستگاه قضایی دانست و گفت: دستگاه قضایی در مسیر اجرای قانون هیچ گونه اهمال و اغماضی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با بنگاه‌های معاملاتی و دلالانی که با اقدامات خود زمینه تغییرات غیرمجاز کاربری را تسهیل می‌کنند نیز برخورد قانونی و قاطع انجام خواهد شد.

در این جلسه مقرر شد گزارشی در خصوص کلیه مدیرانی که با ترک فعل خود موجب ایجاد ساخت و ساز‌های غیرقانونی شده اند، تدوین و این افراد جهت تعقیب قضایی به دادگستری شهرستان معرفی شوند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: