bazarnews

کد خبر: ۸۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲
محمد تقی منوچهری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه این استان در عرصه تولیدات محصولات کشاورزی از جایگاه ممتازی برخوردار است اظهار داشت: در عرصه تولید سبزی و صیفی سالانه در استان بوشهر 900 هزار تن انواع محصولات تولید و به بازار عرضه می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر عمده محصولات در بخش سبزی و صیفی را گوجه‌فرنگی خارج از فصل دانست و بیان کرد: این محصول در سطح 11 هزار و 200 هکتار اراضی کشاورزی استان بوشهر تولید می‌شود.

وی از تولید 600 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: تاکنون بیش از 270 هزار تن گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

منوچهری، با بیان اینکه   محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل استان بوشهر را بسیار با کیفیت دانست و تصریح کرد: بخشی از محصولات گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای است که به صورت قراردادی خریداری، برداشت و صادر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر دغدغه اصلی کشاورزان گوجه‌فرنگی کار استان را محدودیت‌های صادراتی و تعرفه‌ها دانست و افزود: محدودیت‌ها و تعرفه‌های وضع شده در عرصه صادرات از فروش محصول جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ممنوعیت صادرات رب‌گوجه فرنگی تا پایان دی ماه برداشته شده است گفت: باید روند کار به‌گونه‌ای باشد که محدودیت و ممنوعیتی برای صادرات محصول تازه‌خوری و رب‌‌گوجه‌فرنگی به ویژه تا پایان پیک برداشت تا اواخر بهمن ماه نداشته باشیم.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر بیشترین میزان برداشت محصول گوجه‌فرنگی را بهمن ماه دانست و خاطر نشان کرد: در بهمن ماه بیش از 200 هزار تن محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل برداشت می‌شود و همزمان 2 تا 3 استان دیگر هم برداشت گوجه فرنگی آنها آغاز می‌شود که لازم تمهیدات ویژه برای صادرات محصول فراهم شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: