bazarnews

کد خبر: ۸۴۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کارشناس فوتبال با بیان این نکته که آسیب پذیری در دفاع وجه مشترک استقلال و پرسپولیس است، اضافه کرد: برخلاف بازی‌های گذشته مظاهری و لک هم فرم خوبی نداشتند.
مسعود اقبالی کارشناس فوتبال و مدرس رسمی کنفدراسیون فوتبال در خصوص دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس بیان داشت: بر خلاف آنچه خیلی‌ها می‌گویند پرسپولیس در این بازی فوق‌العاده بود، من معتقدم هیچیک از دو تیم برنامه کافی برای رسیدن به پیروزی نداشتند و اگر یک تیم در پایان پیروز می‌شد، از شانس خوبش بود. دو تیم بی هدف و بی برنامه بودند و تنها ضعف مفرط خطوط دفاعی تیم‌ها بود که تیم مقابل را در موقعیت‌های گلزنی قرار می‌داد.

وی اضافه کرد: از ابتدای فصل خطوط دفاعی هر دو تیم آسیب پذیر بودند اما حضور دو دروازه‌بان خوب درون دروازه دو تیم باعث شد تا آمار گل‌های خورده آنها کم شود و این ضعف دیده نشود. در دربی دو دروازه‌بان هم در فرم ایده آل نبودند تا شاهد این ۴ گل باشیم.

اقبالی بیان داشت: به سمت دروازه پرسپولیس که عملاً همان دو توپ رفت و هر دو گل شد و روی دروازه استقلال هم که ۵ خط جدی ایجاد شد، ۳ تا از آنها توسط بازیکنان پرسپولیس از دست رفت و ۲ موقعیت هم که تبدیل به گل شد. به جز این، در هیچ کجای بازی دیده نشد یک خطر روی دروازه یکی از آنها ایجاد شود و یک دروازه‌بان واکنش فوق‌العاده‌ای نشان دهد.

کارشناس فوتبال در خصوص خط دفاعی استقلال گفت: در این خط دفاعی بازیکنان شرح وظیفه شان را نمی‌دانند و برای همین است در صحنه گل اول پرسپولس دو مدافع با هم قاطی می‌کنند. در این صحنه ارتباط کلامی هم وجود نداشت و بازیکنان نمی‌دانستند کدام یک باید پوشش بدهد، کدام یک باید به سمت توپ یا بازیکن حریف برود.

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت: نیمه اول فوتبال خیلی خوبی ندیدیم و این بازی چنگی به دل نزد اما در نیمه دوم انصافاً بازی زیبایی را دیدیم. پرسپولیس در نیمه دوم با اعتماد به نفس بهتری بازی کرد و بعد از اینکه گل مساوی را زد برای رسیدن به گل دوم عطش بیشتری پیدا کرد. آنها در نیمه دوم صاحب چند موقعیت شدند و نورالهی بدشانس یا شاید هم کم دقت بود که نتوانست از این فرصتها استفاده کند.

وی اضافه کرد: بعد از گل دوم پرسپولیس، استقلال به بازی مستقیم روی آورد و سعی داشت با استفاده از توپ‌های بلند به گل برسد که در ثانیه‌های پایانی نیز یک نابغه مثل قائدی بازی را به مساوی بکشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: