bazarnews

کد خبر: ۸۴۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۵
دبیر ستاد زیست فناوری گفت: فناوران در تولید انواع دارو‌های زیستی توانمندی بالایی دارند و این توان بالا در روز‌های تحریم که واردات دارو به کشور ممنوع بود، ایران را از بحران دارویی نجات داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری، دکتر مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری درباره توان تولید داروهای مورد نیاز کشور توسط متخصصان، گفت: دارویی نیست که در مدت یک سال در کشور تولید نشود. این موضوع با ساخت داروی کرونا به اثبات رسیده است.

وی افزود: فناوران کشور در حوزه ساخت و تولید انواع داروهای زیستی توانمندی بالایی دارند و این توان بالا در روزهای تحریم که واردات دارو به کشور ممنوع بود، ایران را از بروز بحران‌های دارویی و درمانی نجات داد.

به گفته قانعی، دارو و تجهیزات مورد نیاز درمان کرونا را هم با وجود همه تحریم‌های جهانی توسط متخصصان و فناوران داخلی تأمین کردیم و در این زمینه هیچ وابستگی به دیگر کشورها نداشتیم.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه تاکید کرد: حاشیه سود صنعت دارو بسیار بالا است؛ اما هنوز نتوانسته‌ایم این موضوع را برای سرمایه‌گذاران به خوبی جا بیندازیم. البته در چند سال اخیر که معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و صندوق نوآوری و شکوفایی به حوزه حمایت از تولیدات این حوزه ورود کرده‌اند، وضعیت سرمایه‌گذاری در این صنعت بهتر شده است.

دبیر ستاد توسعه زیست‌فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: پیچیدگی و دانش فنی بالا در بخش دارو باعث شده که سرمایه‌گذاران در دنیا کمتر به این حوزه توجه کنند.

وی همچنین بیان کرد: صنعت دارو یکی از حوزه‌هایی است که در شرایط بروز بحران‌های جهانی کمترین خسارت‌ها را تجربه کرده است. این حوزه یکی از صنایع راهبردی کشورها است و توسعه آن را یکی از اولویت‌های خود تلقی کرده‌اند.

برچسب ها: تحریم ، فناوری ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: