bazarnews

کد خبر: ۸۴۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
قیمت دلار در بازار آزاد تا پیش از روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۲۵۱۰۰ تومان بود. اما پس از اظهارات رئیس جمهور در چهارشنبه گذشته مبنی بر اینکه با آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان کاهش می‌یابد، قیمت دلار تا ۲۲۹۷۰ تومان ارزان شده است.
قیمت دلار در بازار آزاد تا پیش از روز چهارشنبه ۲۴ دی ماه ۲۵۱۰۰ تومان بود. اما پس از اظهارات رئیس جمهور در چهارشنبه گذشته مبنی بر اینکه با آزادسازی دارایی‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، قیمت دلار تا ۱۵ هزار تومان کاهش می‌یابد، قیمت دلار تا ۲۲۹۷۰ تومان ارزان شده است. اما امروز ممکن است چه اتفاقی برای بازار ارز رخ دهد؟ آینده این بازار با توجه به آخرین اخبار چطور پیش‌بینی می‌شود؟ آیا بازار ارز تا قیمت ۱۵ هزار تومانی که رئیس جمهور اعلام کرده است، کاهش می‌یابد؟

شاید مهمترین خبر پس از وعده دلار ۱۵ هزار تومانی، احتمال رفع توقیف کشتی کره جنوبی باشد که توسط ایران توقیف شده بود. ۱۰ خبر احتمالا اثرگذار بر بازار ارز امروز را در  زیر بخوانید:

ـ رییس اتاق ایران و کره‌جنوبی از احتمال رفع توقیف این کشتی در آینده نزدیک خبر داد و گفت: گفته می‌شود تا دو هفته دیگر موضوعات درباره توقیف کشتی کره‌ای برطرف می‌شود و اخبار مثبتی در این باره شنیده‌ایم. باید تا دو هفته دیگر صبر کنیم.(ایلنا)

ـ چنانچه سیاست‌های دولت جدید آمریکا در مورد محدودیت‌ها و تحریم‌های مربوط به دارایی‌های بلوکه شده ایران تغییر کند، کره‌جنوبی دلیل دیگری ندارد که منابع و دارایی‌های بلوکه شده ایران را پس ندهد.

ـ ۲۰ ژانویه سال ۲۰۲۱ یعنی چهارشنبه جاری ، اول بهمن ماه سال ۹۹ آخرین روز کاری دونالد ترامپ در قامت ریاست جمهوری آمریکا خواهد بود.

ـ رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفته است: ما برای برای رفع تحریم‌ها هیچ شرط و شروط دیگری را نمی‌پذیریم. اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند برگردند، برجام همان برجام قبلی است.

ـ وزیر امور خارجه کشورمان در حساب توئیتری خود با انتشار تصاویری از حضور بمب افکن های بی-۵۲ آمریکایی در منطقه خلیج فارس خطاب به رئیس جمهور آمریکا نوشت: اگر هدف از حضور و گشت زنی بی ۵۲ اچ شما ترساندن یا هشدار دادن به ایران است، شما باید این میلیاردها دلار را برای سلامت مالیات دهندگان خود خرج می‌کردید.هرچند ما بیش از ۲۰۰ سال است که جنگی را شروع نکرده ایم، اما از درهم شکستن متجاوزان ابایی نداریم. فقط از بهترین دوستانتان که از صدام حمایت کردند بپرسید.

ـ مرحله نهایی رزمایش پیامبر اعظم(ص) ۱۵سپاه،‌ با اجرای موفق عملیات راهبردی موشک‌های بالستیک دوربرد ضدناوهای متخاصم و انهدام اهداف از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتری انجام شد. رئیس ستاد کل نیروهای مسلح انتخاب اهداف ۱۸۰۰ کیلومتری در رزمایش پیامبر اعظم را معنادار خواند و اعلام کرد: چنانچه هر متخاصمی نیت سوئی نسبت به کشور ما داشته باشد، در کمترین زمان مورد تهاجم قرار خواهد گرفت. همچنین فرمانده کل سپاه نیز انهدام ناوهای هواپیمابر و رزم‌ناوها را با استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد یکی از راهبردهای دفاعی ایران عنوان کرد.(دنیای اقتصاد)

ـ وزارت دفاع جمهوری آذربایجان روز یکشنبه در گزارشی درباره اعزام گروهی از نظامیان آذری به ترکیه برای مشارکت در تمرینات نظامی مشترک نیروهای دو کشور خبر داد. (ایرنا)

ـ وزارت امورخارجه آلمان اعلام کرده است: ساز و کار مالی اتحادیه اروپا موسوم به اینستکس برای مبادله تجاری با ایران همچنان بی‌اثر بوده و از زمان تأسیس آن در دو سال پیش تاکنون فقط یک مبادله موفقیت‌آمیز از طریق آن انجام شده است.(ایسنا)

ـ مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره‌ ایران از افزایش ۷۴۰ میلیون بشکه‌ای ذخایر نفتی ایران در ۴ میدان بهرگان سر، هندیجان، نوروز و ابوذ در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

ـ عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، با انتقاد از آنچه که بازگشایی های زودهنگام و عادی انگاری شرایط خواند، گفت: اوضاع بیماری در کشور، ثابت و پایدار نبوده و با وضعیت شکننده‌ای مواجه هستیم. در عین حال با یک شیب بسیار آهسته بیماران دارند افزایش پیدا می‌کنند.(ایسنا)

با این اخبار به نظر می‌رسد برخی نااطمینانی‌های سیاسی خارجی و البته نگرانی‌ بابت برخی نااطمینانی‌های داخلی مربوط به مسائلی مثل کرونا مانع از کاهش بیشتر قیمت دلار ناشی از اخبار مربوط به گشایش‌های دیپلماسی(اخبار مربوط به کره جنوبی) شود. احتمالا امروز وضعیت بازار ارز به مانند سه روز اخیر که در نهایت ۸٫۵ درصد دلار ریزش کرده نباشد و این نوسان محدودتر شود.

 

تجارت نیوز/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: