bazarnews

کد خبر: ۸۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
برای کاهش تبعات روانی آلودگی، همچون تشدید عصبانیت باید از حضور در اماکن پرجمعیت به ویژه در دوران شیوع بیماری‌های ویروسی پرهیز شود.

آلودگی هوا با اثرگذاری بر سیستم عصبی انسان سبب بی‌قراری، کلافگی، بی‌حوصلگی، عصبانیت، خشونت و پرخاشگری می‌شود. این آلودگی همچنین با تضعیف روحیه سبب بی‌انگیزگی و بی‌ارادگی، عدم توانایی پیشبرد فعالیت‌های اجتماعی و گاه ایجاد اختلاف و ناسازگاری در خانواده می‌شود. 

اقدامات بهداشتی

این تبعات مخرب که آدمی را در مواجهه با کرونا نیز تضعیف می‌کند، نیازمند انجام برخی اقدامات بهداشتی به منظور تقویت سلامت و سیستم عصبی بدن است.

در این ایام مصرف مایعات به ویژه شیر و آب هویج برای پاکسازی بدن ضروری است. همچنین استفاده از دستگاه تصفیه‌کننده هوا در محل کار می‌تواند یکی از راهکارهای اصلی برای کاهش این آلودگی باشد.

در دوران آلودگی هوا باید از حضور در اماکن پرجمعیت به ویژه با شیوع این بیماری ویروسی (کووید-۱۹) پرهیز و جز در مواقع ضروری از منزل خارج نشد تا تبعات روانی آلودگی هوا را کاهش داد.

از ابتدا امسال ۱۵ روز هوای پاک، ۱۸۲ روز هوای قابل قبول (سالم)، ۹۰ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۰ روز ناسالم برای همه گروه‌ها در تهران به ثبت رسیده است.

از لحاظ غلظت آلایندگی، ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با شاخص لحظه‌ای ۱۵۲ در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها محسوب می‌شود.

مجله دلتا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: