bazarnews

کد خبر: ۸۴۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
روند صعودی اخیر قیمت بیت کوین تعدادی از تحلیلگران برجسته مالی را در خصوص شکل گیری یک حباب بزرگ نگران کرده است.

گروه بازاردیجیتال بازارنیوز-رضامؤیدی؛  یکی از این تحلیل گران برجسته مایکل هارتنت استراتژیست ارشد Bank of America دومین بانک بزرگ آمریکا از نظر دارایی است.

آقای هارتنت روز جمعه هفته گذشته در یادداشتی مدعی شد که دلیل افزایش غیرمعمول قیمت بیت کوین اقدامات سفته بازانه است و تأکید کرد که تداوم افزایش قیمت بیت کوین به احتمال بسیار زیاد به شکل گیری یکی از بدترین حباب‌های مالی خواهد انجامید.

آقای هارتنت با اشاره به این موضوع که قیمت بیت کوین در چند دهه گذشته رشد بسیار زیادی داشته است در مورد شکل گیری یک حباب بسیار بزرگ و تبعات آن هشدار داد. هارتنت معتقد است که بیت کوین در مقایسه با حباب‌های بزرگ در دهه‌های گذشته رشد زیادی داشته است.

شکل گیری حباب در قیمت بیت کوین
آقای هارتنت از افزایش بیش از ۴۰۰ درصدی قیمت طلا در اواخر دهه ۱۹۷۰ میلادی، حباب بازار سهام ژاپن در اواخر دهه ۱۹۸۰ میلادی و حباب بازار سهام تایلند در میانه دهه ۱۹۹۰ به عنوان برخی از خسارت بارترین حباب‌ها در تاریخ معاصر نام برد.

او همچنین روند صعودی قیمت بیت کوین را با حباب قیمت مسکن در اواسط دهه ۲۰۰۰ مقایسه کرد. این استراتژیست همچنین خاطرنشان کرد که درصد بازدهی این بازار قبل از سقوط سه رقمی بوده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: