bazarnews

کد خبر: ۸۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۳۰
کاهش تعهدات برجامی از سوی ایران به دلیل بی‌عملی اروپا نسبت به اجرای تعهداتش بوده است و انتقادات کشورهای اروپایی در این مورد فاقد وجاهت است.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه روز شنبه ۲۷ دی ماه گفته است که ایران در مسیر تقویت توانمندی ظرفیت سلاح اتمی خود است و ضروری است که آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای موسوم به برجام برگردند. او با انتقاد از سیاست‌های رییس جمهور کنونی آمریکا در قبال ایران گفت: دولت ترامپ رویکردی را انتخاب کرد که به آن کارزار حداکثری علیه ایران گفته می‌شود. نتیجه‌اش این است که این استراتژی خطر و تهدید را افزایش داده است.

سخنان خلاف واقع وزیر خارجه فرانسه در حالی مطرح می‌شود که جمهوری اسلامی و مقامات عالی رتبه ایران بارها اعلام کرده‌اند که قصد دستیابی به سلاح هسته‌ای ندارند و فعالیت‌های هسته‌ای تهران تنها در راستای خودکفایی در تولید سوخت هسته ای و موارد پزشکی و کاربردهای صلح‌آمیز است.

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به نزدیک بودن انتخابات ریاست جمهوری ایران در خرداد سال آینده، اظهار داشت، باید به ایرانی‌ها گفت که دیگر بس است و ایران و ایالات متحده را به برجام بازگرداند. اما بازگشت هردو طرف به برجام کافی نخواهد بود. وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد که مذاکرات سختی می‌بایست درباره برنامه توسعه موشکی و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در کشورهای همسایه و منطقه صورت گیرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: