bazarnews

کد خبر: ۸۴۳۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
ابراهیم شیبانی: با راه‌های اقتصادی که جدیدا کشف شده می‌توانیم با دست پر در مذاکرات حاضر شویم و امتیاز‌های بیشتری بگیریم.
گروه بین الملل بازارنیوز - سیدسهند شریف زاده؛ ابراهیم شیبانی، رئیس اسبق بانک مرکزی در دولت اصلاحات، در گفتگو با شبکه افق، پیرامون گشایش ال سی در روز اول برجام گفت: روز اول برجام جشن و شادی در خیابان‌ها راه افتاد و این تصور وجود داشت که همه چیز بسیار عالی پیش رفته است. اما بنده خاطرم است که رئیس وقت بانک مرکزی فردای امضای برجام در ساختمان بانک مرکزی جلسه‌ای برگزار کرد و در آن جلسه برای روسای پیشین بانک مرکزی عنوان کرد که ۱۰۰۰ ال سی باز شده است. به اعتقاد بنده، کسی که این حرف را می‌زند نمی‌داند ال سی چیست، چرا که برای فعال سازی ال سی نیاز به بانک کارگزار در دو طرف است و باید ضمانت نامه صادر شود.

عضو شورای راهبردی سیاست خارجی پیرامون برجام گفت: در کل شادی از توافق برجام یک خوشحالی کاذب بود، چرا که بعد از مدتی متوجه شدیم یک معامله ساده ۲۰ میلیون دلاری هم نمی‌توانیم حتی از کانال سوئیفت انجام دهیم. در اصل آمریکا همیشه فقط حافظ منافع خودش است و این جو روانی ثبات ارز و بازار پس از اجرای برجام صرفا یک فضای روانی بود که عقبه تخصصی و توافقنامه‌ای نداشت.
 
 
 
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: