bazarnews

کد خبر: ۸۴۳۱۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
یک کارشناس سازمان هواشناسی به بررسی وضعیت جوی چند روز آینده کشور پرداخت.

امین حسین نقشینه در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوایی چند روز آینده کشور گفت: امروز برای آذربایجان‌های غربی و شرقی، اردبیل، غرب کردستان و به طور کلی شمال غرب کشور بارش برف و باران گاهی همراه با تندباد‌های موقتی شدید پیش‌بینی می‌شود.و مازندران بارش‌ها افزایش پیدا می‌کند.

این کارشناس سازمان هواشناسی متذکر شد: برای روز چهارشنبه نسبت به بارش برف، کولاک، مه گرفتگی، کاهش دید، باد شدید و احتمال وقوع بهمن در استان‌های استان‌های اردبیل، کرمانشاه، گیلان، نیمه شمالی آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی آذربایجان غربی و نیمه غربی کردستان هشدار سطح نارنجی صادر کردیم.


نقشینه اظهار کرد: پنجشنبه برای گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال تهران، البرز و قزوین بارش برف، کولاک، کاهش دید، لغزندگی، اختلال در تردد جاده‌ای و احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات وجود دارد و توصیه می‌شود همه افراد از سفر‌های غیر ضروری به مناطق و جاده‌های کوهستانی این استان‌ها و همچنین فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.


وی افزود: برای مناطق شرق و شمال شرق کشور ۱۵ تا ۲۰ درجه و برای شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز و سواحل شمالی ۱۰ تا ۱۵ درجه کاهش دما و همچنین برای مرکز، غرب و بخش‌هایی از جنوب و جنوب غرب ۶ تا ۱۰ درجه کاهش دما تا آخر هفته پیش‌بینی می‌شود.


این کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز تا آخر هفته دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم هستند، توضیح داد: سرعت وزش باد روز پنجشنبه در سطح کشور افزایش می‌یابد و برای نوار شرقی و مرکز کشور وقوع تند باد‌های شدید پیش‌بینی می‌شود.


نقشینه با اشاره به اینکه بارش‌ها تا روز جمعه در مناطق شرقی کشور تداوم می‌یابد و این سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود، بیان کرد: امروز برای تهران آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود و فردا شب این شهر با افزایش باد و بارش پراکنده برف و باران همراه است و پنجشنبه آسمانی ابری دارد.


وی با بیان اینکه روز جمعه برای پایتخت آسمانی صاف و هوای سرد پیش‌بینی می‌شود، اضافه کرد: بشینه دمای امروز تهران ۱۲، فردا ۱۴ و پنجشنبه ۶ است و جمعه می‌تواند به ۴ درجه برسد و کمینه دمای مهرآباد امروز به ۷ درجه رسیده‌است و پیش‌بینی می‌شود فردا صبح به ۳ درجه برسد و برای پس فردا ۳ درجه زیر صفر پیش‌بینی شده‌است.


سلامت نیوز/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: