bazarnews

کد خبر: ۸۴۳۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۱
- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به روند معاملات اخیر بازار سهام به پنج عامل تاثیرگذار در ریزش شاخص بورس اشاره کرد و گفت: ترس سهامداران از اصلاح پرشتاب شاخص بورس، روند معاملات بازار سهام را وارد فاز هیجانی کرده است.

«مهدی محسنی» امروز (سه شنبه) در گفت و گو به روند پرشتاب افت شاخص بورس در بازار اشاره کرد و افزود: در چند وقت اخیر شاهد افزایش ریسک بازار بودیم، بخشی از ریسک های ایجاد شده در بازار به نرخ دلار و دارایی های بلوکه شده در دیگر کشورها مانند چین و کره بر می گردد که احتمال آزادشدن آن وجود دارد.
وی اظهار داشت: برخی معتقدند با آزاد شدن دارایی های بلوکه شده، نرخ دلار در مسیر نزولی قرار می گیرد که به نظر می‍ رسد افت قیمت در بازار ارز موقتی باشد.
به گفته محسنی، اختلاف های ایجاد شده بین برخی از مسوولان در زمینه نرخ دلار باعث تاثیرگذاری بر روند معاملات بازار سهام شد و این بازار را با هیجان همراه کرد.
این کارشناس بازار سرمایه به دیگر عامل تاثیرگذار در شتاب روند اصلاحی شاخص بورس اشاره کرد و اظهار داشت: افزایش نرخ سوخت در صنایعی مانند پتروشیمی که بر سودآوری این شرکت ها تاثیرگذار است منجر به کاهش سودآوری شرکت های مدنظر خواهد  شد.
وی با بیان اینکه در کنار این مسایل شایعاتی مانند اعمال مالیات بر صادرات شرکت ها مطرح شده است که این موضوع بر روند معاملات بورس بی تاثیر نخواهد بود، گفت: تاکنون این شرکت ها معاف از مالیات بودند و گمانه زنی هایی مبنی بر اخذ مالیات از این شرکت ها مطرح شده است که بر حاشیه سود شرکت ها موثر خواهد بود.

برچسب ها: بورس ، ارز ، سهام ، سهام عدالت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: