bazarnews

کد خبر: ۸۴۳۴۷
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۸
مدیرعامل توانیر گفت: زندگی امروز مردم وابستگی شدیدی به برق دارد و برای همین است که خاموشی‌های رخ داده با واکنش افکار عمومی مواجه شد در حالی که تنها 1.5 درصد از شبکه توزیع کشور با این خاموشی‌ها مواجه شده بود.

صبح امروز سه شنبه مورخ 30 دی‌ماه سال جاری در آیین افتتاح پروژه‌های هفته 7 پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران از 5 پروژه صنعت برق در 2 استان کرمان و یزد بهره‌برداری شد.

بر این اساس، نیروگاه خورشیدی 10 مگاواتی اردکان (چادرملو) با تعداد 28 هزار و 944 پنل و 345 وات ظرفیت پنل با اعتبار 165 میلیارد تومان در استان یزد افتتاح شد.

همچنین پروژه توسعه ترانس دوم 63.20 کیلوولت با ظرفیت 40 مگاولت آمپر در شهرستان اردکان با سرمایه‌گذاری 14 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید. لازم به تاکید است، پروژه اصلاح و بهینه‌سازی و تعمیرات اساسی پست‌ها و خطوط انتقال و فوق توزیع با بهینه‌سازی 20 پست انتقال و فوق توزیع و همچنین بهینه‌سازی 200 کیلومتر خط انتقال و فوق توزیع با اعتبار 14.7 میلیارد تومان نیز انجام شد.

به گزارش فارس، پروژه برق‌رسانی به 6 روستای دشت مهرآباد، هوش، چاه امام موسی صدر، حسین آباد، سرچشمه طزنج و حسین آباد کروغلی با تحت پوشش قرار دادن 138 خانوار‌، از دیگر پروژه‌هایی است که در قالب هفته سی و هفتم این پویش افتتاح شد.

*240 میلیارد تومان پروژه افتتاح شد

با افتتاح پروژه‌های هفته سی و هفتم که ارزشی معادل 240 میلیارد تومان داشت، مجموع پروژه‌های افتتاح شده پویش #هر_هفته_الف_ب_ایران به 204 پروژه از مجموع 250 پروژه پویش رسید. مجموع سرمایه لازم برای پروژه‌های افتتاح شده 55 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

در همین راستا،  محمدحسن متولی زاده، مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر ضمن تشکر از وزیر نیرو به منظور حمایت‌ها از صنعت برق، گفت: از مجموع پروژه‌های پویش هر هفته الف ب ایران در سال جاری، بخشی از پروژه‌های ساخت و سازی و سازوکاری به عهده شرکت توانیر بود که به یاری خدا  تا این مقطع از سال 95 درصد از آن‌ها افتتاح شده است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توانیر با اشاره به تعهد این شرکت برای احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده برق گفت: خوشبختانه تاکنون 100 درصد تعهدات توانیر برای احداث نیروگاه‌های تولید پراکنده در قالب پویش عملی شده و به سرانجام رسیده است.

*خاموشی اخیر، 1.5 درصد از نیاز مصرف را در برگرفت

متولی‌زاده در تشریح محدودیت‌های صنعت برق در سال 99 گفت: برخلاف محدودیت‌های نقدینگی که توسط سازمان برنامه و بودجه برای صنعت برق اعمال شد، خوشبختانه عملکرد این صنعت مثبت ارزیابی می‌شود.

وی با اشاره به خاموشی رخ داده در سطح کشور، گفت: زندگی امروز مردم وابستگی شدیدی به برق دارد و برای همین است که خاموشی‌های رخ داده با واکنش افکار عمومی مواجه شد در حالی که تنها 1.5 درصد از شبکه توزیع کشور با این خاموشی‌ها مواجه شده بود.

این مقام مسئول ضمن تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق گفت: اقدامات فراوانی برای صرفه جویی در صنعت برق از جمله پویش همدلی، اصلاح روشنایی معابر و کاهش مصرف ادارات دولتی مد نظر است و امید داریم به کمک مردم موفق به تامین پایدار برق شویم.

متولی زاده در پایان با اشاره به تاثیر اصلاح روشنایی معابر گفت: هر پایه روشنایی معابر معادل یک واحد مسکونی برق مصرف می‌کند و این طرح تاکنون زمینه کاهش 72 هزار مگاوات ساعتی انرژی را به همراه داشته است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: