bazarnews

کد خبر: ۸۴۴۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۵
مدیر امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی از ارسال روزانه بیش از ۵ هزار تن گاز مایع (ال پی جی) از سایت ۲ پارس جنوبی خبر داد.

 به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی احمدی، درباره وضع تولید ال پی جی و ذخیره سازی این محصول در سایت ۲ مجتمع پارس جنوبی (کنگان)، گفت: هم اکنون پالایشگاه های دهم، یازدهم و دوازدهم در سایت ۲ گاز مایع تولید می کنند. پالایشگاه دوازدهم با فازهای ۲۲ و ۲۴ فروردین ماه سال ۹۷ راه اندازی شد و طبق طراحی باید روزانه ۳ هزار تن ال پی جی تولید کند.
مدیر امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی با بیان اینکه تولید ال پی جی در این فاز از شهریورماه سال ۹۸ آغاز شد، افزود: مقدار تولید این محصول در فازهای ۲۲ و ۲۴ در آذرماه امسال ۱۲۶ هزار تن بود. پالایشگاه یازدهم (فاز ۱۳) نیز از ۱۰ خرداد ۹۵ راه اندازی شده است و این فاز هم باید روزانه ۳ هزار تن ال پی جی تولید کند.
وی با بیان اینکه واحد ال پی جی پالایشگاه یازدهم از مرداد ۹۸ راه اندازی شده است، اظهار کرد: این پالایشگاه آذرماه امسال حدود ۳۷ هزار تن ال پی جی تولید کرده است.
مدیر امور هماهنگی و نظارت بر تولید مجتمع گاز پارس جنوبی درباره نحوه ارسال ال پی جی این فازها، گفت: پروپان و بوتان تولیدشده در این فازها به طور گرم و از طریق یک خط لوله ۹ کیلومتری که شهریورماه به بهره برداری رسید، به تأسیسات صادرات منتقل و از این تأسیسات صادر می شود.
احمدی افزود: پالایشگاه دهم نیز که تولیدکننده دیگر ال پی جی مجتمع گاز پارس جنوبی در سایت ۲ است، خردادماه ۹۵ راه اندازی شده و از ابتدای بهمن ۹۵ نخستین تولید ال پی جی خود را انجام داده است. ۱۱ دی ماه امسال سایت ۲ پارس جنوبی به رکورد تولید ۵ هزار و ۱۰۰ تن در بارگیری و صادرات ال پی جی رسید.

برچسب ها: پارس جنوبی ، گاز ، نفت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: