bazarnews

کد خبر: ۸۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
فرمول محاسبه عیدی کارگران و کارمندان و کارکنان دولت اعلام شد.
گروه کار و تعاون بازارنیوز - سیدسهند شریف زاده؛ مبلغ عیدی کارمندان و کارکنان دولت برای سال ۱۴۰۰ حدود ۱/۵۰۰/۰۰۰ تومان می‌باشد که مبلغ دقیق آن توسط هیات وزیران اعلام می‌شود.

بند ۱۰ ماده ۹۲ قانون مالیات مستقیم:
عیدی سالانه یا پاداش آخر سال جمعاً معادل یک دوازدهم میزان معافیت مالیاتی موضوع ماده ۸۴ قانون مالیات مستقیم است.
 
 
نحوه محاسبه عیدی امسال کارگران و کارکنان دولت + جدول
 

فرمول و نحوه محاسبه عیدی کارگران:
کلیه کارگاه‌های مشمول قانون کار مکلفند به هر یک از کارگران خود به نسبت یک سال کار معادل شصت روز آخرین مزد، بعنوان عیدی و پاداش بپردازند. مبلغ پرداختی از این بابت به هر یک از کارکنان نبایستی از معادل نود روز حداقل مزد روزانه قانونی تجاوز کند.
تبصره ۱- مبلغ پرداختی به کارکنانی که کمتر از یکسال در کارگاه کار کرده‌اند باید به ماخذ ۶۰ روز مزد و به نسبت ایام کارکرد در سال محاسبه گردد. مبلغ پرداختی از این بابت برای هر ماه نباید از یک دوازدهم سقف تعیین شده در فوق تجاوز نماید.
تبصره ۲- در کارگاه هائی که مطابق رویه جاری کارگاه بیش از مبالغ فوق پرداخت می‌نمایند. عرف کارگاه معتبر خواهد بود.
 
 
نحوه محاسبه عیدی امسال کارگران و کارکنان دولت + جدول

فرمول و نحوه محاسبه عیدی کارکنان دولت:
مبلغ عیدی کارکنان دولت براساس میزان امتیاز و همچنین ضریب حقوق شاغلان تعیین می‌شود. براساس ماده ۷۵ قانون مدیریت خدمات کشوری میزان امتیاز عیدی برای هر سال ۵۰۰۰ است و از سوی دیگر هیات وزیران هرساله ضریب حقوق را برای مشمولان قانون مدیریت خدمات کشوری مشخص می‌کند و از ترکیب این دو، عیدی کارکنان تعیین می‌شود، ولی در نهایت در روز‌های پایانی سال هیات وزیران میزان عیدی را بررسی و رقم آن را نهایی می‌کنند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: