bazarnews

کد خبر: ۸۴۴۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: بعد از عدم پذیرش توضیحات، رای گیری در کمیسیون انجام شد که اعضا  به این طرح رای مثبت دادند. هیئت رئیسه کمیسیون موضوع را به صحن علنی ارجاع داده و در حال حاضر در صف بررسی در صحن قرار دارد.
گروه کشت‌وصنعت بازارنیوز بهزاد قبادی؛ حجت الله فیروزی، سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، پیرامون طرح تحقیق و تفحص از شرکت ملی دخانیات که در این کمیسیون مطرح شد، به بازارنیوز گفت: طرح تحقیق و تفحص توسط سنگدوینی، نماینده مردم گرگان در مجلس مطرح و به کمیسیون صنایع ارجاع شد. اطلاعات مربوطه توسط شرکت ملی دخانیات در اختیار نماینده درخواست کننده قرار گرفت، ولی سنگدوینی از توضیحات و اطلاعات، راضی نشد.

وی افزود: پس از آن، در کمیسیون صنایع مجددا جلسه‌ای با حضور شخص نماینده درخواست کننده و مدیرعامل و مسئولین شرکت دخانیات برگزار شد و در آنجا مسئولین شرکت، پاسخ‌هایی را ارائه دادند که باز هم برای نماینده، قانع کننده نبود.

 فیروزی ادامه داد: بعد از عدم پذیرش توضیحات، رای گیری در کمیسیون انجام شد که اعضا  به این طرح رای مثبت دادند. هیئت رئیسه کمیسیون موضوع را به صحن علنی ارجاع داده و در حال حاضر در صف بررسی در صحن قرار دارد.

وی تصریح کرد: قرار بود طرح مذکور روز چهارشنبه در صحن مطرح شود که فرصت نشد. اگر نمایندگان در صحن علنی به این طرح رای دهند، عملا تحقیق و تفحص آغاز می‌شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، درباره دلایل درخواست تحقیق و تفحص از شرکت ملی دخانیات اظهار کرد: یک موضوع به انعقاد قراداد‌هایی برمی گشت که شرکت ملی دخانیات با دیگران بسته بود. همچنین موضوع دیگر به بکارگیری افراد ناصالح در مسند‌های مختلف ارتباط داشت.

وی افزود: یکی دیگر از اشکالات، مربوط به برخی سیاست‌های گذاری‌های شرکت دخانیات بود که به اعتقاد نماینده گرگان، باعث شده بسیاری از کشاورزان این صنعت بیکار شوند و سطح کشت پایین بیاید. همچنین باعث کاهش فعالیت‌ها و راندمان کاری شرکت و در نتیجه کاهش قابل توجه نیروی کار آن‌ها شده است. البته این‌ها باید بررسی شود و هیچ کدام اثبات شده نیست.

فیروزی در پایان از ارتباط این طرح با طرح رهگیری سیگارت که توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مطرح شده، اظهار بی اطلاعی کرد و اظهار کرد: این طرح ارتباطی به بحث قاچاق دخانیات و طرح کدرهگیری برای تولیدات سیگار ندارد.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: