bazarnews

کد خبر: ۸۴۵۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۱
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سهم اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات استان به ترتیب ۳۳.۵درصد ، ۳۱ درصد و ۳۵.۶ درصد است که در این بخش‌ها به ترتیب رتبه‌های سه، ۱۴ و ۳۱ کشور را دارد.

محمدرضا یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۵ ساله و بیشتر استان زنجان به رقم ۴۹.۱ درصد رسیده است که بر اساس آن، زنجان رتبه نخست کشور را در این شاخص به دست آورده است.

نرخ مشارکت اقتصادی (نرخ فعالیت)، شامل نسبت جمعیت فعال (شاغل و بیکار) به جمعیت در سن کار است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان گفت: سهم اشتغال در بخش‌های کشاورزی، صنعت و خدمات استان به ترتیب ۳۳.۵درصد ، ۳۱ درصد و ۳۵.۶ درصد است که در این بخش‌ها به ترتیب رتبه‌های سه، ۱۴ و ۳۱ کشور را دارد.

یوسفی با بیان اینکه شیوع بیماری کووید۱۹ در پایان سال گذشته به طور محسوسی در بازار کار بهار ۹۹ تاثیر گذاشت، اظهار داشت: مقایسه آمار بهار ۹۹ با بهار ۹۸ حاکی از آن است که برآورد کارشناسی جمعیت فعال استان از ۳۹۲ هزار نفر به ۳۶۵ هزار نفر کاهش یافته که این کاهش فقط موثر از شیوع ویروس کرونا است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه دوسوم جمعیت این استان در سن اشتغال و فعالیت قرار دارند، خاطرنشان کرد: با توسعه کارآفرینی می‌توان پاسخ منطقی به بسیاری از نیازهای جوانان در زمینه اشتغال ارائه کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: