bazarnews

کد خبر: ۸۴۵۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۵
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: ‌اجرای این طرح به منظور تحقق سیاست‌های کلی برنامه و اقتصاد مقاومتی، شناسایی و بهره برداری از ظرفیت های موجود در نواحی روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محور در روستاها است.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری، محمد بدری چهارشنبه اظهار داشت: به استناد ماده ۲۷ قانون برنامه ششم توسعه باید تا پایان سال ۱۴۰۰ برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای ۴۶۰ روستای استان تهیه و تدوین شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی در ۲۸۸ روستای استان در قالب ۲۵ دهستان تدوین و نهایی شده است.
وی هدف از تدوین این برنامه برای نواحی روستایی را طراحی اکوسیستم اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای منتخب استان و هدایت تسهیلات یارانه دار برای اجرای این برنامه‌ها و ایجاد اشتغال در روستاها در برنامه ششم توسعه برشمرد.

بدری افزود: ‌اجرای این طرح به منظور تحقق سیاست‌های کلی برنامه و اقتصاد مقاومتی، شناسایی و بهره برداری از ظرفیت های موجود در نواحی روستایی، ارتقای منزلت اجتماعی روستاییان و جایگاه روستاها در اقتصاد ملی و ایجاد بستر لازم برای شکوفایی و پیشرفت عدالت محور در روستاها است.

استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که بیش از ۴۴ درصد آنان در روستاها سکونت دارند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: