bazarnews

کد خبر: ۸۴۵۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۰
آیا وضعیت بازار خودرو متاثر از نرخ دلار است؟
با شروع سال 99 بازار خودرو روند بسیار پرفراز و نشیبی را تجربه کرده؛ به طوری که روند قیمت ها در طول 7 ماه نخست سال 99 روندی بسیار افزایشی را تجربه کرد، اما با ورود به ماه میانی فصل پاییز، قیمت ها در بازار خودرو سیر نزولی پیدا کرد. انتخاب «جو بایدن» به عنوان رییس جمهور منتخب امریکا، روند کاهشی در بازار دلار را رقم زد، به دنبال آن سیگنال کاهش قیمت به بازار خودرو داده شد.

 با شروع سال 99 بازار خودرو روند بسیار پرفراز و نشیبی را تجربه کرده؛ به طوری که روند قیمت ها در طول 7 ماه نخست سال 99 روندی بسیار افزایشی را تجربه کرد، اما با ورود به ماه میانی فصل پاییز، قیمت ها در بازار خودرو سیر نزولی پیدا کرد. انتخاب «جو بایدن» به عنوان رییس جمهور منتخب امریکا، روند کاهشی در بازار دلار را رقم زد، به دنبال آن سیگنال کاهش قیمت به بازار خودرو داده شد. این روند کاهشی در بازار خودرو و رسیدن به نوعی ثبات ادامه دار بود، اما چند روز پس از اعلام فرمول جدید قیمت گذاری توسط شورای رقابت، افزایش اندکی در قیمت خودرو را شاهد بودیم؛ اما این افزایش هم دوام چندانی نداشت؛ به طوری که مشاهدات اخیر بازار خودرو از روند کاهشی تر قیمت ها حکایت دارد. حال با توجه به اینکه قیمت دلار این روزها در حال ریزش است، احتمالا تا پایان سال جاری حداقل شاهد افزایش قیمت در بازار خودرو نخواهیم بود.
فعالان و کارشناسان خودرو نیز کاهش نرخ دلار را عاملی اثرگذار بر روند کاهشی قیمت خودرو می دانند، که اثر آن بر روی قیمت خودروهای خارجی محسوس تر است. به گفته آنها، اگر نرخ دلار به همین شکل کاهش یابد، ریزش قیمت ها در بازار خودرو نیز سریع تر اتفاق خواهد افتاد. اما نکته ای که وجود دارد این است که با توجه به نزولی بودن قیمت ها، خریداران بیش از قبل نسبت به خرید خودرو تردید دارند؛ به شکلی که فروشنده در بازار وجود دارد اما خریداری نیست.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: