bazarnews

کد خبر: ۸۴۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۱
مدیرتعاون روستایی خراسان جنوبی، از خریداری ۴۵ میلیارد تومان زعفران از کشاورزان خراسان جنوبی خبر داد.

وحید ضیائیان احمدی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه خرید حمایتی زعفران به اتمام رسیده و خرید ما بیش از سال گذشته بوده است، اظهار کرد: قیمت خرید هر کیلوگرم زعفران نگین ۱۳ میلیون تومان و زعفران پوشال مرغوب ۱۱ میلیون تومان بود که این قیمت به نسبت قیمت بازار بیشتر است.

وی با اشاره به فعالیت چهار مرکز اصلی در بیرجند، قاین، سرایان و فردوس و یک مرکز موقت در بشرویه برای خرید، افزود: امسال بیش از ۴ تن خریداری کردیم که به نسبت سال گذشته خرید ۶۰ درصد بیشتر بوده است.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۳۰ درصد مطالبات زعفران کاران خراسان جنوبی پرداخت شد، تصریح کرد: ارزش زعفران خریداری شده از کشاورزان ۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

ضیائیان احمدی بیان کرد: طبق تعهدات انجام شده، ۷۰ درصد باقیمانده مطالبات پس از سه ماه با کشاورز تسویه می‌شود و در این مدت چنانچه کشاورز تمایل به فروش زعفران خود به مشتری دیگری داشت، می‌تواند ۳۰ درصد دریافت شده را به تعاون روستایی عودت دهد و زعفران خود را تحویل بگیرد.

وی افزود: تعاون روستایی، زعفران کشاورزان را حدود ۳ میلیون تومان در هر کیلوگرم بیشتر از قیمت بازار خریدارذی کرد و در این زمینه نگذاشت کشاورزان دچار خسارت شوند.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه بیشترین زعفران خریداری شده‌ امسال مربوط به شهرستان سرایان است، خاطرنشان کرد: امکان برگشت دادن زعفران به کشاورزان نیز فراهم شده و کشاورزان نباید نگران باشند چراکه ما زعفران را به حالت امانت از کشاورز می‌گیریم و کشاورزان تا سه ماه فرصت دارند زعفران را پس بگیرند.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: