bazarnews

کد خبر: ۸۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
مدیرکل روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هرمزگان براساس بررسی آمار عملکردی در کنترل بحران کاری ناشی از کرونا عملکرد موفقی داشته است.

کوروش یزدان در نشست تخصصی با مراجع حل اختلاف هرمزگان و روسای اداره‌های زیر مجموعه وزارت تعاون در این استان ابراز داشت: بحران کرونا در اسفند سال گذشته و ۲ ماه ابتدایی سال جاری منجر به آسیب دیدن کارگاه‌های فعال و مشاغل شد.

وی ادامه داد: بخش خدمات کشور در آن بازه زمانی ۶۳ درصد و هرمزگان ۷۲ درصد، بخش صنعت و معدن کشور ۳۰ و هرمزگان ۲۱ درصد و بخش کشاورزی کشور حدود سه و چهار دهم درصد و هرمزگان پنج درصد آسیب را متحمل شدند.

وی اضافه کرد: هرمزگان توانست با بازگشت به کار ۹ هزار و ۷۰۶ نفر از ۱۴ هزار و ۲۹۳ نفری که براثر شیوع بیماری کرونا بیکار شده بودند و بیمه بیکاری دریافت می‌کردند یعنی برابر با ۶۷ درصد بیکار شدگان ناشی از کرونا در ۹ ماه گذشته مجدد شاغل شده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی هرمزگان هم در این نشست گفت: ۲۳۶ دادخواست واصله در ۹ ماهه امسال در هیات حل اختلاف منجر به ۲۲۲ رای صادر شد که از این تعداد ۴۴ رای به سازشی بود.

هادی ابراهیمی ادامه داد: همچنین تعداد دادخواست های واصله در هیات تشخیص هرمزگان در ۹ ماهه امسال ۲ هزار و ۳۵۳ مورد بود که از این تعداد یک‌هزار و ۴۱۳ رای صادر شد که ۶۲۰ رای منجر به سازش شده است.

وی گفت: تعداد درخواست‌های مشاوره روابط کار به مراجعان افزون‌بر ۱۸ هزار مورد بود که برخی از این مشاوره ها با توجه به شیوع ویروس کرونا به صورت تلفنی انجام شد.

این نشست با هدف بررسی مسایل مختلف مربوط به حوزه روابط کار و سامانه جامع روابط کار و مسایل مربوط به سامانه با حضور مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به همراه مشاور فناوری اطلاعات معاونت روابط کار وزیر و اعضای مراجع حل اختلاف استان هرمزگان برگزار شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: