bazarnews

کد خبر: ۸۴۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۹
مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بر اساس ماده 48 و 49 قانون کار و مقاوله نامه شماره 100 و ماده 51 قانون کار، شرکت های پیمانکاری در مناطق ویژه اقتصادی و آزاد ملزم به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان، "کوروش یزدان"در نشست هم اندیشی با روسای واحدهای کار مناطق ویژه اقتصادی هرمزگان افزود:اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل با هدف جلوگیری از بهره‌کشی از نیروی کار، استقرار مناسبات صحیح کارگاه یا بازار کار در زمینه مزد و مشخص بودن شرح وظایف و دامنه مسوولیت مشاغل مختلف در کارگاه های بالای 50 نفر اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: در شرکت های خدماتی پشتیبانی تامین نیرو پیمانکاران باید نسبت به تهیه و اجرای طرح طبقه بندی مشاغل منطبق با جدول مزد و دستگاه پیمان دهنده با هر تعداد نیرو اقدام کنند.
یزدان اظهارداشت: در راستای صیانت از نیروی انسانی و بهره وری نیروی کار، روسای مناطق ویژه باید این موضوع را مدنظر داشته و نسبت به اجرا و نظارت طرح طبقه بندی مشاغل در جهت استیفای حقوق کارگران اهتمام داشته باشند.
در حاشیه این نشست مدیرکل روابط کار و جبران خدمت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از واحدهای فعال منطقه ویژه کشتی سازی خلیج فارس بازدید و بر رعایت اصول ایمنی در این کارگاه ها تاکید کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: