bazarnews

کد خبر: ۸۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۰
استاندار خراسان جنوبی گفت: رونق در مبادلات مرزی و اقتصاد منطقه، همچنین امنیت کشور، از دیگر پیامدهای بازگشایی مرز یزدان است.

حمید ملانوری، روز گذشته ۷ بهمن در دیدار با موسوی معاون وزیر امور خارجه گفت: بازگشایی مرز یزدان، نقش مؤثر  مرز یزدان، در رونق اقتصادی و امنیت کشوربه لحاظ اشتغال و رونق اقتصادی شهرستان‌های مرزی و مرزنشینان و همچنین رونق فضای کسب و کار دارای اهمیت است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی افزود: رونق در مبادلات مرزی و اقتصاد منطقه، همچنین امنیت کشور، از دیگر پیامدهای بازگشایی مرز یزدان است.

استاندار خراسان جنوبی از فراهم شدن زیرساختهای از سرگیری فعالیت در این مرز  خبر داد.

ملانوری با اشاره به اینکه خراسان جنوبی، استانی با ظرفیت‌های فراوان است افزود: از این پتانسیل ها، می‌توان در بحث سرمایه گذاری‌های مشترک بین سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ایرانی و افغانستانی استفاده کرد.

وی گفت: ما از طرح‌های سرمایه گذاری سرمایه گذاران کشور افغانستان بر اساس قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران استقبال می‌کنیم.

استاندار تصریح کرد: قطعاً به منظور تأمین منافع مشترک جمهوری اسلامی ایران و کشور افغانستان، در بحث بازگشایی مرز یزدان، نهایت تلاش خود را به کار می‌گیریم.

بازارچه مرزی یزدان به‌عنوان قدیمی‌ترین بازارچه مرزی استان، سال‌ها از نظر صادرات اولین در خراسان بزرگ و دومین در کشور بود اما در سال ۹۳ از سوی افغانستان تعطیل شد.

سرمایه گذاری جدید در استان

با پیگیری استاندار خراسان جنوبی، شرکت چادرملو برای سرمایه گذاری در استان اعلام آمادگی کرد.

استاندار خراسان جنوبی در ادامه مذاکره با شرکت‌های دارای صلاحیت و سرمایه گذاران دارای توان کافی برای حضور در استان و سرمایه گذاری در زمینه بهره برداری از پتانسیل‌های موجود، با مدیرعامل شرکت چادرملو دیدار کرد.

ملانوری در این دیدار تصریح کرد:  با توجه به ظرفیت ها و پتانسیل های بسیار بزرگ استان در حوزه معادن و همچنین امکان ایجاد واحدهای تولیدی و صنعتی وابسته به آن‌ها، آمادگی لازم برای پذیرایی از سرمایه گذاران را داریم.

وی یادآور شد: ما از حضور سرمایه گذارانی استقبال می‌کنیم که به لحاظ دانش، تخصص، تجربه و همچنین تمکن مالی و سرمایه اقتصادی دارای توانایی‌های بالایی هستند.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توانایی‌های هلدینگ سرمایه‌گذاری امید در زمینه مطالعه و اکتشاف معادن و نیز ایجاد واحدهای صنعتی و تولیدی بزرگ و در خور شأن استان، خاطرنشان کرد: علاقه مندیم هر چه سریعتر در قالب عقد تفاهم نامه‌ای شاهد سرمایه گذاری های بزرگ آن مجموعه در خراسان جنوبی باشیم.

ملانوری، شرکت بزرگ معدنی و صنعتی چادرملو را از واحدهای زیر مجموعه هلدینگ سرمایه گذاری امید خواند که توانایی لازم برای حضور و سرمایه گذاری در استان را داراست.

در این جلسه که با مذاکره تلفنی با مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری امید همراه بود، شرکت چادرملو، آمادگی خود را برای سرمایه گذاری در زمینه ایجاد واحدهای تولیدی ،  صنعتی و معدنی دارای توجیه اقتصادی در خراسان جنوبی اعلام کرد.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: