bazarnews

کد خبر: ۸۵۱۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
موضوع ماشین آلات فرسوده معدنی، از جمله آن موضوعاتی است که اخیرا برای فعالان حوزه معدن کشور دردساز شده است؛ این در حالی است که به گفته یک عضو هیئت رئیسه خانه معدن استان خراسان جنوبی، تمامی معادن کشور از ضعف ماشین آلات برخوردار بوده و به گونه ای از این منظر فلج شده اند.

شب گذشته در برنامه گفت وگوی ویژه خبری به بررسی وضعیت صنعت معادن سنگ کشور و به طور کلی وضعیت معادن کشور و چالش ها و دغدغه معدن داران کشور اختصاص داشت.
سیامک حاج سید جوادی -مشاور بین المللی انجمن سنگ ایران- با حضور در این برنامه، ضمن اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰۰ واحد معدنی کشور، دارای پروانه استخراج هستند، تصریح کرد: از این تعداد، تنها حدود ۱۱۰۰ معدن فعال هستند. بنابراین حدود ۵۰ درصد معادن سنگ کشور در تعطیلی به سر می برند و ۵۰ درصد الباقی نیز با نصف ظرفیت خود، استخراج دارند. زمانیکه صحبت از برنامه استراتژیک می شود، بایستی حداقل ۲۰ سال آینده را دید و آینده پژوهی داشت.
وی افزود: دو میلیارد دلار تجارت از سوی رقبای اصلی در بازار جهانی وجود دارد. ترکیه، پس از ۳۰ سال به ۲.۵ میلیون تن صادرات رسیده است؛ فلذا ما نمی توانیم بگوییم که می خواهیم ظرف مدت چهار سال به ۱۴۰ میلیون متر مربع دست پیدا کنیم.
مشاور بین المللی سنگ ایران خاطر نشان کرد:  بر اساس آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظرفیت اسمی واحدهای معدنی ایران ۳۰ میلیون تن است. طبق آمارهای جهانی در سال ۲۰۱۹، مجموع تولیدات معدنی ایران هشت میلیون و ۲۵۰ هزار تن بوده است؛ این در حالی است که میزان تولید کشور طی سال ۲۰۱۸، ۹ میلیون تن بوده و حدود شش سال پیش به ۱۲ تا ۱۳ میلیون تن هم می رسید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: