bazarnews

کد خبر: ۸۵۲۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۰
یکی از مهم ترین تأثیرات شیوع ویروس کرونا بر صنایع دستی کاهش فروش و لغو نمایشگاه سالانه آنها است. این در حالی است که صنایع دستی علاوه بر کارایی های اقتصادی، نقش غیر قابل انکاری در توسعه فرهنگی ایفا می کنند.

یکی از مؤثرترین راه های معرفی و فروش صنایع دستی برگزاری نمایشگاه است. هنرمندان با شرکت در نمایشگاه های مختلف علاوه بر فروش آثار، هنر خود را نیز معرفی می کنند. با انتشار ویروس کرونا صنایع دستی نیز همچون بسیاری از حوزه های دیگر با مشکلاتی مواجه شد که در رأس آن لغو نمایشگاه سالانه صنایع دستی قرار دارد.
بر همین اساس تلاش برای یافتن راه جایگزین و برگزاری نمایشگاه آغاز شد و به این منظور سایت tafrihati.com راه اندازی شد. هنرمندان صنایع دستی با ثبت نام رایگان در این سایت می توانند آثار خود را برای فروش عرضه کنند. از جمله ویژگی های نخستین نمایشگاه ملی مجازی صنایع دستی این است که فروش صنایع دستی بدون واسطه است و مبلغ فروش به صورت کامل به هنرمند تعلق خواهد گرفت. از سویی نظارت بر قیمت ها نیز دیگر ویژگی قابل توجه این نمایشگاه است.


نیاز هنرمندان به مکانی دائمی برای فروش
صفورا کبیری نیک، از هنرمندان شرکت کننده در این نمایشگاه مجازی به خبرنگار ایمنا ، می گوید: صنایع دستی پیش از انتشار ویروس کرونا همه نوع مخاطبی داشت، اما پس از شیوع آن بر نوسانات قیمت های بازار افزوده شد این امر منجر به کاهش تولید و فروش در صنایع دستی شد. تولید کنندگانی را می شناسم که چند ماه است کارگاه خود را تعطیل کرده اند و بازاریان این حوزه نیز می گویند فروش مناسبی ندارند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: