bazarnews

کد خبر: ۸۵۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از ایجاد بزرگترین بندر تجاری کشور در محدوده شهرستان جاسک خبر داد و گفت: توسعه جاسک در سطح ملی بسیار مهم و راهبردی است.

آقای محمد راستاد پس از بازدید از دو بندر کوه مبارک و جاسک از جمله بنادر شرق هرمزگان افزود: توسعه جاسک در سطح ملی بسیار مهم و راهبردی است و در فاز شناخت به جمع بندی رسیده ایم تا بزرگترین بندر تجاری کشور را در محدوده شهرستان جاسک احداث کنیم.
وی ادامه داد: در تعامل با وزارت نفت، جانمایی نهایی مشخص و مطالعات اجرایی سازمان بنادر و دریانوردی در این رابطه آغاز خواهد شد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوری با اشاره به اینکه حمل و نقل و تجارت دریایی در شرق تنگه هرمز برای اولین بار مدنظر قرار می گیرد، عنوان کرد: قصد داریم تا به جز بندر چابهار بتوانیم پذیرش کشتی های اقیانوس پیما را در شرق تنگه هرمز نیز داشته باشیم که این مسئله در محدوده شهرستان جاسک مدنظر قرار خواهد گرفت.
راستاد افزود: در رابطه با فعالیت ناوگان سنتی و مشکلات به وجود آمده برای بومیان شهرستان جاسک، هرگز نگاه سازمان بنادر این نیست که ناوگان سنتی فعالیت نکند بلکه سازمان بنادر و دریانوری نمی تواند به واسطه جایگاه حاکمیتی خود برای صاحبان کالا تکلیف تعیین کند که از چه طریقی بار خود را حمل کنند.
وی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی از طریق اعطای تسهیلات با حداقل ۲۰ درصد آورده و ارائه بیشترین میزان یارانه، کمک خواهد کرد تا مشکل لنج داران حل شود و برای برطرف کردن معضل بیکاری و اشتغال بومیان منطقه گام بر دارد.
به گفته راستاد، ۷۵ درصد تخفیف در رابطه با حقوق و عوارض بندری لنج ها از سوی سازمان بنادر و دریانوردی به تصویب رسیده است تا بتوانیم به فعالیت لنج داران کمک کنیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: