bazarnews

کد خبر: ۸۵۳۰۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
جلیل نیکشاد رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل، از صدور کشاورز کارت برای خرید نهاده‌های کشاورزی در این استان خبر داد.

جلیل نیکشاد اظهار کرد: وزارت جهاد کشاورزی در حمایت از کشاورزانی که اقدام به تولید چهار محصول استراتژیک می‌کنند، اقدام به صدور کشاورز کارت کرده تا به نوعی آنها را در تأمین نهاده‌ها کمک کنند.

وی چهار محصول استراتژیک مشمول دریافت کشاورز کارت را گندم، جو، چغندر قند و کلزا اعلام کرد و گفت: کشاورزانی که نسبت به کاشت این محصولات اقدام کردند، می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل پرداخت تسهیلات را تا سقف ۲۰ میلیون تومان برای هر کشاورز یادآور شد و تصریح کرد: به ازای هر هکتار دو میلیون تومان از طریق بانک کشاورزی در قالب کشاورز کارت به زارعین پرداخت خواهد شد.

نیکشاد افزود: کشاورزان بدون مراجعه به دفتر خدمات کشاورزی می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند و در صورتی که اسامی آنها در لیست بارگذاری شده سامانه وجود نداشته باشد، می‌توانند با جهاد کشاورزی تماس گرفته و اطلاعات خود را ارائه کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد:‌ وزارت جهاد کشاورزی در حمایت و پشتیبانی از زارعین که اقدام به کشت پاییزه محصولات کردند و در تأمین نهاده‌های کشاورزی به ویژه کود و سم دچار مشکل هستند، این تدبیر را اندیشیده تا به نوعی از آنها حمایت کند.

نیکشاد اضافه کرد:‌ بانک کشاورزی موظف است در قبال دریافت اطلاعات از طریق سامانه کشاورز کارت را در اختیار زارعین هر منطقه قرار دهد تا آنها نسبت به تأمین نهاده‌ها اقدام کرده و به موقع از آن‌ها استفاده کنند.

وی بیان کرد: در استان اردبیل کشت محصولات استراتژیک گندم، جو، کلزا و چغندر قند از گستردگی خاصی برخوردار است و قطعا تلاشمان بر این است تا برای سایر زارعین که اقدام به کشت محصولات دیگر کشاورزی کردند، کشاورز کارت صادر شده و آن‌ها با دغدغه‌ای کمتر نیازمندی خود را تأمین کنند.

نیکشاد سیاست وزارت جهاد کشاورزی را پشتیبانی و حمایت از فعالان این بخش در افزایش تولید و بهره‌وری در مسیر خوداتکایی کشور اعلام کرد و ادامه داد: با توجه به بارش‌هایی که در سال زراعی جاری اتفاق افتاده، امیدواریم سال پرمحصولی را در استان شاهد باشیم تا رکورد تولید گندم و کلزا در این استان شکسته شود.

خبرگزاری بازار/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: