bazarnews

کد خبر: ۸۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
سیدجمال سجادی پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد، از لزوم تولید موز و آناناس در گلخانه‌های استان به منظور افزایش بازده اقتصادی خبر داد.

«سیدجمال سجادی پور» در جریان بازدید از گلخانه چهار هکتاری روستای چرخاب شهرستان اشکذر، اظهار کرد: تولیدات گلخانه‌ای از نظر اقتصادی و ایجاد اشتغال از جایگاه بسیار مناسبی در این شهرستان برخوردار است و  با توجه به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در اشکذر، توسعه گلخانه‌ها و تولید محصولات گلخانه‌ای به سرعت افزایش یافته است به طوری که سطح زیرکشت گلخانه‌های اشکذر بالغ بر ۵۳۰ هکتار با بیش از ۱۵۰ هزارتن تولید است.

وی تاکید کرد: هر گلخانه‌دار باید حداقل دو یا چند نوع محصول نظیر تولید همزمان خیار، گوجه فرنگی، فلفل و غیره کشت کند و از تک‌کشتی پرهیز کند تا اگر یکی از محصولات در آن فصل از قیمت خوبی برخوردار نبود، محصول دیگر جبران قیمتی کند چرا که قطعاً این امر ریسک قیمتی را کاهش داده و سبب می‌شود بازده اقتصادی این فعالیت افزایش یابد.

رئیس جهادکشاورزی استان ادامه داد:  کشت انواع جدیدی از محصولات باغبانی نظیر انواع میوه‌های گرمسیری مانند آناناس، پاپایا و موز در شرایط گلخانه ای نیز به ترکیب کشت گلخانه‌ای استان اضافه شده که امیدواریم تنوع بخشی به کشت‌های گلخانه‌ای موجب رونق بیشتر کشت‌های گلخانه‌ای و افزایش بازدهی گلخانه در استان شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی اشکذر، سجادی‌پور همچنین اظهار کرد: کشت نشایی در گلخانه‌های استان رایج شده به طوریکه هم اکنون سالانه بالغ بر ۱۰۰ میلیون نشاء انواع محصولات گلخانه‌ای در استان تولید و کشت می‌شود که حداقل ۱۰ تا ۱۵ درصد در مصرف آب و انرژی از این طریق صرفه‌جویی می‌شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: