bazarnews

کد خبر: ۸۵۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۵
حمید زادبوم رییس سازمان توسعه و تجارت در نشست دیپلماسی اقتصادی اوراسیا اظهار کرد: در حال حاضر نباید در بحث پیوستن به اتحادیه اوراسیا تمرکز کرد چرا که تا حدودی این کار صورت گرفته و هم اکنون باید در زمینه راه اندازی و گسترش تجارت آزاد در این اتحادیه تمرکز کرد.

حمید زادبوم گفت: در حال حاضر حدود ۸۹۰ قلم کالا بین کشور‌های عضو اوراسیا مبادله می‌شود و ما باید در تلاش باشیم تا این موارد را متنوع‌تر و حجم تجارت آن‌ها را در این اتحادیه افزایش دهیم.

رییس سازمان توسعه تجارت بیان کرد: در راستای کاهش تعرفه‌های صادراتی و شروع به صادرات کالا‌های بیشتر داخلی باید ظرفیت‌های داخل را افزایش دهیم. این ظرفیت در کشور وجود دارد، اما به دلایل مختلف از آن‌ها بهره گیری نمی‌شود.

زادبود ادامه داد: روند همگرایی یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید بین ایران با کشور‌های اوراسیا و این کشور‌ها با یکدیگر صورت گیرد. همانند کشور‌های عضو اتحادیه اروپا که این مهم را به خوبی شکل داده اند.

او تصریح کرد: البته این روند در حال پیگیری و گسترش است و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا در حال گسترش تعاملات به غیر از تجاری خود با یکدیگر هستند.

رییس سازمان توسعه تجارت الکترونیک ابراز کرد: انجام تجارت آزاد با کشور‌های عضو اوراسیا با کمک‌های اتاق بازرگانی، وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و گمرک ایران نیاز دارد و در غیر این صورت به اهداف پیش رو دست نخواهیم یافت.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: