bazarnews

کد خبر: ۸۵۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
جزئیات اتفاقات شب گذشته پایتخت؛
اتفاقی که دیشب برای پرواز ترکیش‌ایر رخ داد، ارتباطی به شنیده شدن صدای آژیر خطر در تهران نداشت و صرفاً به دلیل مسائل جوی بوده است.

گروه راه و مسکن بازارنیوز: بامداد امروز یک فروند هواپیمای ترکیش‌ایر که قصد فرود در فرودگاه امام‌خمینی(ره) را داشت، به دلیل بدی آب و هوا به فرودگاه باکو تغییر مسیر داد و به این فرودگاه دایورت شد.

برخی رسانه‌های خارجی همزمانی این اتفاق با به صدا درآمدن آژیر خطر در غرب تهران را مشکوک و مرتبط به هم دانستند.

اما یک مقام مسئول در فرودگاه امام خمینی(ره)، این موضوع را رد کرد.

وی اظهار داشت: پرواز ترکیش‌ایر دو فرودگاه آلترناتیو داشته است که یکی اصفهان و دیگری، باکو بوده است ولی خلبان تصمیم به نشاندن هواپیما در فرودگاه باکو می‌گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه به دلیل بدی آب و هوا، دید افقی در فرودگاه امام خمینی(ره) کاهش یافته بود، درباره اینکه چرا پس از پرواز ترکیش‌ایر، ایران‌ایر و ماهان در فرودگاه امام خمینی(ره) فرود آمدند، گفت: سیاست شرکت‌های هواپیمایی با یکدیگر فرق دارد؛ برخی در دید کم به خلبان اجازه فرود می‌دهند و برخی هم اجازه نمی‌دهند.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد هواپیمایی ترکیش‌ایر اجازه فرود به خلبان در دید ۸۰۰ متر را نداده است. این موضوع در کتاب «عملیات هوانوردی» شرکت‌های هواپیمایی درج شده و به خلبانان دیکته می‌شود.

به گفته این مقام مسئول، هواپیمای شرکت هواپیمایی ترکیش ایر که دیشب به دلیل شرایط آب و هوایی تهران به باکو رفته بود بامداد امروز به فرودگاه امام خمینی(ره) تهران بازگشته و مسافران به سلامت از هواپیما پیاده شده‌اند.

مهر/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: