bazarnews

کد خبر: ۸۶۱۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۹
همایون سامه‌یح اظهار کرد: به طور قطع، واکسن کرونا توسط سازمان غذا و دارو و سامانه تیتک این سازمان توزیع خواهد شد؛ در غیر این صورت واکنش شدید مجلس را در پی خواهد داشت.

اولتیماتوم مجلس به وزارت بهداشت درباره توزیع واکسن کرونا

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ همایون سامه‌یح، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در واکنش به شائبه حذف سازمان غذا و دارو از فرآیند توزیع واکسن کرونا، به بازارنیوز گفت: مطمئن باشید درباره توزیع واکسن، حساسیت‌ها بسیار زیاد است و به طور قطع واکسن‌ها توسط سامانه «تیتک» توزیع خواهند شد. اگر اینگونه نباشد، سر و صدای خیلی‌ها از جمله مجلس بلند خواهد شد. چشم‌های بسیار زیادی روی این موضوع تمرکز کرده اند و غیرممکن است تخلفی رخ دهد.

وی افزود: توزیع واکسن‌ها ۱۰۰ درصد زیر نظر سازمان غذا و دارو خواهد بود، ولی مصرف آن باید زیر نظر معاون بهداشت و درمان باید باشد. بسیاری از مراکز و بیمه‌ها با سامانه تیتک همکاری نمی‌کنند. بیمارستان‌ها و بیمه نیرو‌های مسلح با این سامانه همکاری نمی‌کنند. اگر قرار است واکسن در مراکز بهداشت توزیع شود، این مراکز با تیتک همکاری لازم را دارند. این مراکز کد ملی و شماره همراه فرد را دریافت و در سامانه ثبت می‌کنند و پس از تزریق برای افراد پیامک ارسال خواهد شد. در این صورت اگر کسی واکسن تزریق نکرده بود، می‌توان از طریق سامانه پیگیری و مشکل را رفع کرد.
 
*وزارت بهداشت گزارشی به مجلس ارائه نمی‌دهد

سامه‌یح با انتقاد از عدم گزارش‌دهی وزارت بهداشت به مجلس در زمینه واردات واکسن، تصریح کرد: باید همه مراحل خرید، ورود وتوزیع واکسن وارداتی و حتی واکسن‌های تولید داخل به اطلاع کمیسیون بهداشت و درمان مجلس برسد، ولی تا به حال هیچگونه اطلاع رسانی مستقیمی انجام نشده است. اگر اطلاعاتی هم دادند، بعد از تصمیم‌گیری‌هایشان بوده است. به همین دلیل شاخک‌ها تیز شده و مجلس با کوچکترین تخلف مماشات نخواهد کرد.
 
 
*قاچاق دارو ‌اکنون هم وجود دارد

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، درباره نامه رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز به وزیر بهداشت و هشدار نسبت به احتمال قاچاق معکوس واکسن‌های وارداتی، اظهار کرد: پدیده قاچاق دارو هم‌اکنون هم در حال انجام است و این قاچاق فقط مربوط به دارو خانه‌ها نیست و قسمت‌های مختلفی از جمله تولیدکننده و واردکننده در این امر دخیل هستند. البته برخی از داروخانه‌ها هم تخلف می‌کنند. بروز این پدیده در مورد واکسن کرونا، شدید‌ترین واکنش‌ها را خواهد داشت. وزارت بهداشت باید برای همه واکسن‌های وارداتی پاسخگو باشد.

به گزارش بازارنیوز؛ سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: نخستین محموله از واکسن های روسی کرونا توسط این شرکت پنجشنبه ساعت ١٥:٤٠ دقیقه وارد فرودگاه امام خمینی می شود.

پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: