bazarnews

کد خبر: ۸۶۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
بر اساس جدیدترین رتبه‌بندی ارائه شده در خصوص مبتکرترین کشور‌های جهان در سال ۲۰۲۱، کره‌جنوبی جایگاه نخست را از آن خود کرد.

گروه بین الملل بازارنیوز؛ تحقیقات در خصوص بیماری سرطان، یافتن جایگزین برای گوشت حیوانی و فناوری خانه‌های هوشمند از پیشرفت‌های عمده در زمان ما به شمار می‌رود. اما کدام کشورها در تحقیق و توسعه، فعالیت‌های مربوط به ثبت اختراع، تراکم فناوری پیشرفته و هر آنچه که پرورش نوآوری را به دنبال دارد، رهبران جهان به شمار می‌روند؟

بلومبرگ در رتبه‌بندی خود که به تازگی ارائه شده، نوآورترین کشورها را بر اساس ارزش شاخص معرفی کرده است. گفتنی است که کره‌جنوبی در سال 2021 بالاترین رتبه را کسب کرده، در حالی که این جایگاه در سال گذشته متعلق به آلمان بود. این کشور آسیای شرقی از سال 2014 تا 2019 در راس این لیست قرار داشت.

قابل ذکر است که ایالات متحده در جایگاه یازدهم به چشم می‌خورد که باید گفت در طول دو سال، سه رتبه را از دست داد و برای نخستین بار از گروه 10کشور برتر جهان از نظر نوآوری خارج شد.

این رتبه‌بندی شامل عواملی مانند صرف هزینه در زمینه تحقیق و توسعه، شمار درخواست‌های ثبت اختراع داخلی و تعداد شرکت‌های داخلی با فناوری پیشرفته است.

همانطور که در نمودار ارائه شده مشاهده می‌شود، کره‌جنوبی در این بررسی امتیاز 90.49 از 100 را کسب کرده است. هلند و دانمارک به ترتیب با صعود چهار و دو رتبه، کشورهایی بودند که بیشترین پیشرفت را در میان 10کشور برتر داشتند.

 

نوآور

اقتصاد آنلاین/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: