bazarnews

کد خبر: ۸۶۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰
سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه گفت: خرید واکسن و تولید مشترک آن دو کاری است که با روسیه در دست داریم، هفته آینده تیم وزارت بهداشت با ریاست معاونت دارو و غذا به مسکو می‌آیند تا به زودی تولید مشترک واکسن را آغاز کنیم.
 

کاظم جلالی در سخنانی در خصوص واکسن روسی اظهار داشت: من صاحب صلاحیت نیستم که درباره مسائل علمی واکسن صحبت کنم؛ اما تا جایی که اطلاع داریم در داخل روسیه وزیر دفاع و بسیاری از مسئولان روسی از این واکسن استفاده کرده‌اند و نیرو‌های نظامی و انتظامی و کادر پزشکی نیز از آن استفاده کردند.

وی ادامه داد: تا این زمان اثر منفی از واکسن روسی به گوش نرسیده است در حالی که درباره برخی واکسن‌های دیگر درباره عوارض شان مطالبی به گوش می‌رسد.

سفیر کشورمان در روسیه تصریح کرد: برخی کشور‌ها هم از روسیه این واکسن را خریداری کردند و برخی در حال مذاکره هستند که در میان آن‌ها کشور‌های اروپایی هم وجود دارند.

جلالی در پایان گفت: خرید واکسن و تولید مشترک آن دو کاری است که با روسیه در دست داریم، هفته آینده تیم وزارت بهداشت با ریاست معاونت دارو و غذا به مسکو می‌آیند تا به زودی تولید مشترک واکسن را آغاز کنیم.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: