bazarnews

کد خبر: ۸۶۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مدیر کل تامین اجتماعی استان ایلام گفت: بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، ۵۰۴۷ کارگر ایلامی همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند ۹۸ تا پایان تیر ماه ۹۹ بیکار شده‌اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند.

«سهیلا ملکشاهی» در نشست خبری که در فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که سازمان تامین اجتماعی بیمه بیکاری کرونا را به صورت متمرکز در تهران پرداخت کرده است، آمار خاصی از افرادی که در زمان کرونا ازبیمه بیکاری برخوردار شدند در سازمان تامین اجتماعی در دسترس نیست.

وی با بیان اینکه این آمار به صورت کشوری و متمرکز وجود دارد و افراد نیز از طریق وزارت تعاون  کار و رفاه اجتماعی معرفی می شوند همچنین آمار استان نیز از طریق اداره تعاون استان ایلام ارسال شده است، تصریح کرد: بیمه بیکاری توسط اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی احصاء می‌شود و ثبت‌نام نیز از طریق سامانه این اداره انجام می‌گیرد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام ادامه داد: بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام، ۵۰۴۷ کارگر ایلامی همزمان با شیوع کرونا از اول اسفند ۹۸ تا پایان تیر ماه ۹۹ بیکار شده‌اند، مشمول دریافت بیمه بیکاری می‌شوند.

ملکشاهی تصریح کرد: بر اساس اعلام تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام همچنین ۷۰۸۹ نفر از کارگران استان ایلام با شیوع کرونا به دلیل مشکلات ناشی از تعطیلی کارگاه‌ها متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری در سامانه مربوطه شدند.

وی با بیان اینکه  ۵۰۳ نفر در استان مشمول دریافت مقرری بیمه‌ بیکاری از ابتدای مرداد تا پایان دی امسال شده‌اند، تصریح کرد:در شرایط کرونا کارگاه‌هایی که لیست بیمه کارکنان خود را در فرصت تعیین شده ارسال نکردند، ۲۰ درصد بیمه سهم کارفرمای آنها امهال شد که از بین کارگاه‌ها ۱۵ کارگاه اعلام شد که از کرونا  آسیب دیدند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان ایلام تصریح کرد: در کارگاه هایی مانند حوزه گردشگری، رستوران ها و  تالارهای پذیرایی و کارگاه های آسیب دیده با پرداخت ۱۰ درصد از حق بیمه خود و مابقی که ۲۰ درصد سهم کارفرما بود تا پایان اردیبهشت امهال شد.

مدیر کل تامین اجتماعی ایلام در خصوص حذف دفترچه های کاغذی نیز گفت: همزمان با سراسر کشور از اول اسفند ماه دفترچه های کاغذی حذف می شوند.

ملکشاهی در خصوص بازنشستگی قبل از موعد گفت: در سازمان تامین اجتماعی این طرح بازنشستگی قبل از موعد نه تنها در تامین اجتماعی یا ایران بلکه در تمام کشورها نیز بازنشستگی های پیش از موعد، صندوق های بازنشستگی را به مخاطره می‌اندازند زیرا با بازنشسگی قبل از موعد ۱۰ سال زودتر بازنشسته می شوند و با توجه به سن امید به زندگی و توان ادامه کار روانه بازارهای دیگر می‌شوند و مانع اشتغال جوانان می‌شوند.

ایسنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: