bazarnews

کد خبر: ۸۶۳۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
سفر دو روزه کاری تیم ویژه مدیران ارشد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به کرمانشاه دستاوردهای خوبی برای ایجاد اشتغال و کمک به اجرای برخی طرح های اقتصادی این استان داشت.

عیسی منصوری معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه برای ایجاد تحرک اقتصادی و اشتغالزایی در چند استان کشور از جمله کرمانشاه، گفت: برای همین منظور حجم بزرگی از کار و برنامه‌های متعدد در زمینه اقتصادی، حمایتی، آموزش فنی و حرفه‌ای و ... برای استان کرمانشاه در نظر گرفته شده که شاهد شروع کار آنها خواهیم بود.
وی با بیان این که هر یک از مدیران و بخش‌های وزارت تعاون،  کار و رفاه اجتماعی  در سفر کاری خود به کرمانشاه مسائل و مباحث متعددی را بررسی کردند و مسئولیت و تعهداتی را پذیرفتند، افزود: یکی از مهمترین این موارد پرداخت تسهیلات به طرح‌های مهم و اولویت‌دار است که نقش کلیدی در اقتصاد و اشتغال استان خواهد داشت.
منصوری مجموع اعتباراتی که قرار است از طریق بانک‌های زیر مجموعه وزارت  تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تامین مالی این طرح‌ها در نظر گرفته شود را نزدیک به 14 هزار میلیارد ریال برآورد کرد.
وی بخش دیگری از برنامه‌های در نظر گرفته شده را  اجرای پروژه‌های اشتغالزایی جدید دانست و عنوان کرد: در یک مورد از این طرح‌ها ایجاد شش هزار فرصت شغلی جدید را با نقش توسعه‌ای و اجرایی جهاد دانشگاهی و حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواهیم داشت.
منصوری با بیان این که  روند پیشرفت همه این طرح‌ها پایش و ارزیابی خواهد شد و گزارش پیشرفت کار به صورت مستمر ارائه می‌شود، عنوان کرد: باید از طرح‌هایی که به هر دلیل قابلیت اجرا ندارند و منابع مالی و انسانی را هدر می‌دهند، خودداری کنیم.
وی بر لزوم استفاده بهینه از منابع در اختیار از جمله تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری تاکید کرد.
معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سپس از طرحی که برای کمک به اشتغال استان‌های مرزی کشور از محل درآمد حاصل از فروش سوخت در نظر گرفته شده نیز یاد کرد و افزود: تلاش می‌کنیم کرمانشاه در اولویت اجرای این طرح باشد.
منصوری اشاره‌ای هم به طرحی که با استفاده از منابع بین‌المللی در شرایط بیماری کرونا در دست اجرا است یاد کرد و گفت: در قالب این طرح از گروه‌های آسیب پذیر برای تولید ماسک و محصولات بهداشتی استفاده کردیم که اشتغالزایی مناسبی به همراه داشته است.
وی با بیان این که در کرمانشاه نیز دو واحد در این زمینه مشغول به فعالیت هستند، تاکید کرد: در خواست داریم ادارات و موسسات از محصولات تولیدی این واحدها استفاده کنند.
در ادامه اسماعیل لله‌گانی مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به بازدیدهای صورت گرفته از طرح‌های تولیدی و صنعتی استان کرمانشاه گفت: بنا داریم تعدادی از طرح‌های مهم استان را تامین اعتبار کنیم.
وی تامین اعتبار 100 میلیارد ریالی برای بیمارستان مرکز بهداری سپاه، تامین اعتبار 175 میلیارد ریالی برای مجتمع فرهنگی، ورزشی و رفاهی کارگران کرمانشاه، تامین اعتبار 765 میلیارد ریالی برای سرم سازی مجموعه ابزارسازان درمانگر و تامین اعتبار 2500 میلیارد ریالی برای مجموعه بیستون تامین را از مهمترین این طرح‌ها برشمرد.
مدیرعامل بانک رفاه کارگران از اعلام آمادگی این بانک برای حمایت از پروژه‌های بزرگ کرمانشاه خصوصا در زمینه نفت، گاز، صنایع پتروشیمی و ... نیز خبر داد.
لله‌گانی تاکید کرد: این آمادگی را داریم که از طرح‌های صنایع دستی هم حمایت کنیم.
در ادامه اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید نیز از تامین اعتبار 13 طرحی که در استان کرمانشاه مورد بازدید قرار گرفته خبر داد و گفت: بسیاری از این طرح‌ها نیمه تمام یا نزدیک به افتتاح هستند و امیدواریم با تامین اعتبار صورت گرفته تا پایان خرداد سال آینده به بهره‌برداری برسند.
وی تامین اعتبار دو گلخانه با مجموع اعتبار بیش از 70 میلیارد ریال، تامین اعتبار تعاونی فرش سنقر با اعتبار 20 میلیارد ریال، تامین اعتبار طرح گردشگری جامیشان با اعتبار 60 میلیارد ریال و چند واحد دیگر را از جمله مهمترین این طرح‌ها برشمرد.
عباس نجفی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون نیز از همکاری این بانک برای تامین اعتبار 17 طرح در استان کرمانشاه با اعتبار 3552 میلیاد ریال خبر داد.
وی عنوان کرد: از مهمترین این طرح‌ها می‌توان به کارخانه آرد قصرشیرین و کشت و صنعت فرامان  اشاره کرد.
در ادامه این نشست سایر مدیران وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله شیرکانی مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر کشور، شعبانی معاون صندوق بازنشستگی کشوری، موسی نجفی مدیرکل دفتر تعاونی های توزیعی، مسعود بابایی مدیرکل دفتر حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری، اصغر گرامی مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی وزارت کار و حسینی نماینده شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا ) نیز در زمینه کاری خود قول‌هایی برای کمک به کاهش بیکاری کرمانشاه دادند و در نهایت مقرر شد مجموعه این برنامه‌ها بعد از کسب نظر از دستگاه‌های مربوطه در استان در قالب طرح جهش اشتغال و تفاهم‌نامه مشترکی بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با استان کرمانشاه به امضا برسد.
استاندار کرمانشاه در این نشست با اشاره به زندگی ۲۵ هزار خانوار در نوار مرزی این استان گفت: نیازمند توسعه اشتغال در مرز برای بهبود معیشت مرزنشینان هستیم.
هوشنگ بازوند افزود: در ۳۷۰ کیلومر مرز استان ۲۵۰ هزار خانوار زندگی می کنند که عموماً فقیر هستند و اگر فکری برای آنان نکنیم به کوله بری و کارهایی از این دست مشغول می‌شوند.
استاندار کرمانشاه با تأکید بر این که باید بدون شک راهکاری برای برون رفت از این مشکل داشته باشیم، گفت: وزارت تعاون تسهیلات ارزان قیمت ویژه ای برای طرح های اشتغالزایی در نوار مرزی اختصاص دهد تا بتواند راهکاری برای برون رفت از مشکل کوله بری باشد.
وی در ادامه با اشاره به ظرفیت های شهرستان دالاهو در ساخت صنایع دستی تنبور و چاقو گفت: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  تقاضا داریم که تسهیلاتی را نیز برای کارگاه های صنایع دستی این شهرستان در نظر بگیرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی می خواهیم مشکلات تعاونی های مسکن مهر را برطرف کند.

خبرداغ/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: