bazarnews

کد خبر: ۸۶۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۴
مدیرجهاد کشاورزی کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: امسال ١٨۶ هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان با اعتبار ۴۵ میلیارد و ۵۶۵ میلیون ریال مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده است.

سعید محمد اولیایی اظهارداشت: اهمیت و ارزش آب در دنیای امروز و ضرورت مدیریت مصرف و حفظ منابع آبی و نقش آب در توسعه بر کسی پوشیده نیست از این رو اجرای سیستم‌های کنترل و مدیریت مصرف این مایع حیات در همه بخش‌ها امری با اولویت بالاست.

وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز با توجه به نقش و سهمی که در تولید و آب‌بری دارد با اجرای سامانه‌های نوین آبیاری تلاشی موثر در جهت افزایش بهره‌وری آب و مدیریت مصرف آن انجام می‌شود.

مدیرجهاد کشاورزی کنارک افزود: از ١٨۶ هکتار سیستم‌های نوین آبیاری اجرا شده ٣٢ هکتار کم فشار، ١٢٧ هکتار قطره‌ای و ٢٧ هکتار تیپ در سطح مزارع است.
وی افزود: اجرای این طرح‌ها برای ٣٧٣ نفر شغل دائم، ٧۴۶شغل موقت فراهم و ۶٠ خانوار کشاورز از مزایای آن بهره‌مند شدند.

به گزارش ایرنا شهرستان کنارک دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین زراعی و باغی است که هشت هزار هکتار آن زمین زراعی و بقیه را باغات شامل می‌شود.
این شهرستان ساحلی با ۲ بخش مرکزی و زرآباد، چهار دهستان کهیر، زرآباد غربی، جهلیان و زرآباد شرقی ۱۱هزار و ۵۶۷ کیلومتر مربع وسعت و ۹۸ هزار و ۲۱۲ نفر جمعیت در ۶۴۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان و در ساحل دریای عمان (مکران) واقع شده است.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: