bazarnews

کد خبر: ۸۶۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۷
استاندار البرز اعلام کرد که از مجموع ۲۵۰ واحد دانش بنیان بخش کشاورزی کشور ۱۰ درصد آنها معادل ۲۵ واحد دانش بنیان کشاورزی در البرز فعال هستند.

عزیزاله شهبازی روز یکشنبه همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر در آیین سی و  پنجمین دوره تجلیل از نمونه ها و برگزیدگان بخش کشاورزی استان البرز که در سالن شهدای دولت استانداری برگزار شد، افزود: کشاورزان در جنگ اقتصادی زمینه ساز سرافرازی، توفیق، پیروزی و سربلندی ایران اسلامی هستند.

وی با بیان اینکه صنعت کشاورزی یک صنعت مفرح و عاشقانه است، اظهار داشت: کشاورزان البرزی در جنگ اقتصادی نشان دادند که سهم زیادی صادرات استان دارند.

وی گفت: افزایش خوداتکایی و اقتصادی مقاومتی در حوزه کشاورزی به خوبی جواب داد به طوریکه میزان صادرات این استان به خارج از کشور از ۳۷۰ میلیون دلار سال گذشته امسال به یک میلیارد دلار خواهد رسید.

شهبازی افزود: کشاورزان ا ین استان می توانند در حوزه تولید، جهش تولید، رونق تولید و ایجاد کسب و کار و کارآفرینی در کشور موثر باشند که وجود نمونه های متعدد این بخش در ۳۵ دوره تجلیل از برگزیدگان کشوری بیانگر این امر می باشد.

وی کشاورزان البرزی را نمادی از توسعه و پیشرفت در استان برشمرد و تصریح کرد: البرز بایستی در کشور به عنوان یک استان نوآور مطرح شود که لازمه آن ایجاد رشته های مختلف توسط حوزه های مرتبط می باشد.

استاندار البرز رشد ۳۰ درصدی تولیدات در استان را از دیگر موفقیت های بخش کشاورزی دانست و گفت: تولید ۹۷ میلیون تن محصولات بخش کشاورزی در سال ۹۲ اکنون به ۱۳۰ میلیون تن رسیده است.

در آیین سی و پنجمین دوره تجلیل از برترین های بخش کشاورزی از ۶ نمونه ملی و ۵۵ نمونه استانی تجلیل شد.

استان البرز افزون بر ۳۰ هزار بهره بردار بخش کشاورزی دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: