bazarnews

کد خبر: ۸۶۵۰۱
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰
عضو کمیسیون اصل 90 مطرح کرد؛
الهام آزاد اظهار کرد: باید این موارد بررسی و تبیین شود که چرا نمی‌خواهند نظارت وجود داشته باشد؟ آیا حذف سامانه تیتک و نبود نظارت، کمک به رانت است؟

رانت، علت کنار گذاشتن احتمالی «تیتک» است؟

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی، طی گزارشی اعلام کرد: با توجه به نبود زیرساخت‌های سامانه‌ای برای ردیابی، رهگیری و کنترل اصالت واکسن در معاونت بهداشت احتمال بروز تخلفات و مفاسد گسترده نظیر خروج واکسن از زنجیره توزیع و قاچاق معکوس به کشورهای همسایه، ورود اقلام تقلبی به زنجیره توزیع به نام واکسن، شکل‌گیری بازار سیاه، دریافت چندباره واکسن توسط افراد فاقد شرایط و ... وجود دارد.

 

*واکسن با سایر کالاها متفاوت است

در این‌باره، الهام آزاد، عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی پیرامون گزارش این کمیسیون درباره احتمال بروز مشکلات در توزیع واکسن، به بازارنیوز گفت: زمانیکه با ورود برخی واکسن ها مخالفت می شود، یعنی این کالا با سایر کالاها متفاوت است و باید نظارت داشته باشیم  که واکسن ها از کجا آمده و چگونه توزیع می شوند.

وی افزود: ما نباید نقش نظارت کارآمد را نادیده بگیریم. باید این اقدام را تقویت کنیم تا مجددا شاهد اتفاقات ناگواری که برای انسولین قلمی رخ داد، نباشیم. باید راهکارهایی برای نظارت بهتر ارائه داد تا با قاچاق معکوس و کالای تقلبی همچون موضوع انسولین های قلمی مواجه نشویم.

*باید مشخص شود چرا می خواهند تیتک را کنار بگذارند

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس، درباره احتمال کنار گذاشتن سامانه تیتک از فرایند توزیع واکسن‌ها اظهار کرد: ما باید تلاش کنیم و متوجه بشویم مبنای اینکه می گویند این سامانه کنار گذاشته شود چیست و از این اتفاق جلوگیری کنیم. مسئله توزیع واکسن باید به صورت مبنایی حل شود و نباید صورت مسئله را پاک کنیم.

*حذف تیتک، کمک به رانت است؟

آزاد ادامه داد: باید این موارد بررسی و تبیین شود که چرا نمی‌خواهند نظارت وجود داشته باشد؟ آیا حذف سامانه تیتک و نبود نظارت، کمک به رانت است؟ باید روی این مسائل کار کنیم.

وی تاکید کرد: کمیسیون بهداشت و درمان در جلسات مشترک با وزارتخانه بهداشت و درمان می توانند این مسئله را مطرح و حل کنند.

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: