bazarnews

کد خبر: ۸۶۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶
نماینده مردم هرمزگان در مجلس از پیگیری حقوق روستاییان ذهبدی بشاگرد در مناقشه بر سر احداث نیروگاه خورشیدی در این منطقه خبر داد و گفت: در بحث اشتغالزایی نیروگاه باید در وهله نخست اشتغال بومیان منطقه مورد توجه قرار گیرد.

احمد مرادی، نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به محض مخابره خبر ایجاد مناقشه در منطقه ذهبدی بشاگرد پیگیر حل موضوع شدیم، گفت: معتقدم اگر اراضی متعلق به مردم است باید حق و حقوقشان به صورت کامل تحقق یابد و مطمئنا از مجرای قانونی این موضوع قابل پیگیری است.

مرادى با اشاره به اینکه احداث پروژه‌ای همچون نیروگاه خورشیدى سبب ایجاد توسعه در منطقه بشاگرد خواهد شد، افزود: در بحث اشتغال نیز باید در وهله نخست، اشتغال بومیان منطقه مورد توجه قرار گیرد و منافع مردم می‌بایست در اولویت باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: از همین رو نیز به محض اینکه در جریان این تنش قرار گرفتم به فرماندار این شهرستان تأکید کردم که مسئله را با دقت بررسی کند و امیدوارم این پروژه در منطقه با کمترین تنش اجرا شود و ثمرات آن شامل مردم بشاگرد شود.

وی در خصوص جانمایی این طرح اشتغالزا، بیان کرد: در بحث جانمایی اطلاع دقیقی ندارم و نمی‌توانم اظهارنظر کنم و افرادی که جغرافیای منطقه را به خوبی می‌شناسند باید راجع به آن اظهارنظر کنند.

مرادی در خصوص اشتغالزایى این نیروگاه خورشیدى، اظهار کرد: طبق صحبتی که با فرماندار بشاگرد داشتم، او اشتغالزایی ابتدایی این پروژه را ۲۰۰ نفر اشتغال مستقیم عنوان کرد که در فاز‌های بعدی تا ۴۰۰ نفر هم امکان جذب نیرو وجود دارد.

دانشجو/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: