bazarnews

کد خبر: ۸۶۵۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۰
معاون وزیر راه و شهرسازی پاسخ داد
مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: با وجود دستورهای متعدد صادر شده و توافقات صورت گرفته، شرایط برای اعطای تسهیلات کرونایی به حوزه ریلی تغییر کرده و بسیاری از فعالان و شرکت‌ها در این بخش نتوانسته‌اند، آن را دریافت کنند که امیدواریم به زودی پرداخت شود.

با وجود گذشت بیش از شش ماه از تصویب و ابلاغ تسهیلات کرونایی برای جبران بخشی از آسیب‌های وارد شده به فعالان زیربخش‌های مختلف اقتصادی از جملع شرکت‌های حمل و نقلی مختلف، این تسهیلات تا کنون به حوزه ریلی پرداخت نشده است و سبب انتقادات بسیاری از سوی بخش خصوصی شده است.

سعید رسولی – مدیرعامل شرکت راه‌آهن در گفت‌وگو با ایسنا، درباره علت تاخیر در پرداخت تسهیلات کرونایی بخش ریلی، اظهارکرد: خانواده بزرگ راه‌آهن در همه شرایط به ویژه شرایط کرونایی امروز که پاندمی سختی همه دنیا را درگیر کرده است، در کنار یکدیگر هستند و از سیستم بانکی و مسئولان بانک‌های عامل می‌خواهیم تسهیلات کرونایی مصوب شده را هر چه سریعتر پرداخت کنند.

وی افزود: با وجود تاکیدات و دستورهای متعدد ابلاغ شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و دیگر مسئولان همچنان برخی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به بخش ریلی تعلل می‌کنند.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: مشکل برای پرداخت این تسهیلات اخذ وثایق بانکی مربوطه است. بر اساس مصوبات ابلاغ شده قرار بود از واگن‌ها به جای وثایق استفاده شود و بانک عامل نیز این مسئله را پذیرفت اما پس از مدتی دوباره آن را تغییر داد.

رسولی گفت: گرچه منکر اجرای قانون در ارائه تسهیلات بانکی و دقت نظر برای دریافت وثایق بانکی نیستیم اما در شرایط ویژه امروز برای پرداخت این تسهیلات بانکی باید به گونه‌ای عمل شود که تامین وثایق آن برای بخش‌های ریلی ممکن باشد. البته شرکت راه آهن به عنوان یک بخش دولتی قبول کرد شرکت‌های حمل و نقل ریلی را برای بازپرداخت تسسهیلات‌شان تضمین کند اما این مسئله نیز با مشکل مواجه شد.

وی با بیان اینکه با جدیت موضوع تاخیر در پرداخت تسهیلات کرونایی به حوزه ریلی را که تا کنون تنها چند شرکت کوچک توانسته‌اند آن را دریافت کنند، پیگیری می‌کنیم، اظهار کرد: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و مذاکرات انجام شده امیدواریم هر چه زودتر این تسهیلات پرداخت شود چرا حوزه ریلی یکی از مهمترین بخش‌های اقتصادی و حمل ونقل در کشور است که با وجود تحریم‌های ظالمانه نتنها در جای خود متوقف نشده بلکه همواره اتفاقات و تحولات بسیار مناسبی در آن رخ می‌دهد.

برچسب ها: کرونا ، ریل ، راه آهن ، تسهیلات
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: