bazarnews

کد خبر: ۸۶۶۴۴
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت و به بالاترین رقم در بیش از یک سال گذشته رسید بطوریکه نفت برنت از 60 دلار در هر بشکه عبور کرد.

به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه افزایش یافت و به بالاترین رقم در بیش از یک سال گذشته رسید بطوریکه نفت برنت از 60 دلار در هر بشکه عبور کرد.

کاهش عرضه تولیدکنندگان مهم نفت و امید به اجرای محرک های اقتصادی بیشتر آمریکا که تقاضا برای نفت را بالا می برد، عوامل این افزایش عنوان شده است.

هر بشکه نفت برنت با 85 سنت افزایش 60.19 دلار فروخته شد که بالاترین قیمت از ژانویه سال گذشته به شمار می رود.

هر بشکه نفت خام آمریکا با 75 سنت افزایش 57.60 دلار معامله شد. این رقم نیز بالاترین قیمت از ژانویه سال گذشته برای این نوع نفت است.

تعهد عربستان متعهد برای کاهش تولید بیشتر در ماه های فوریه و مارس با هدف حمایت از کاهش تولید سایر اعضای اوپک پلاس، به توازن بازارهای جهان و تقویت قیمت ها کمک کرد.

هوآی لی، اقتصاددان ارشد بانک OCBC گفت عربستان، بزرگ ترین صادرکننده نفت جهان، هفته گذشته با تغییر ندادن قیمت نفت فروشی به آسیا علی رغم انتظار برای یک کاهش تولید اندک، یک «سیگنال بسیار افزایشی» به بازار داد.

بیشتر بخوانید: عربستان قیمت فروش نفت به آسیا در ماه مارس را تغییر نداد

لی گفت سرمایه گذاران با تمرکز بر بهبود تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال جاری، از ضعف کنونی تقاضا در کوتاه مدت که ناشی از محدودیت های قرنطینگی در بخش هایی از اروپا و آسیاست، چشم پوشی می کنند.

کاهش ارزش دلار در برابر اکثر ارزها در روز دوشنبه نیز از دیگر عوامل تقویت کالاهای اساسی عنوان شده است.
(فارس)

برچسب ها: رویترز ، نفت خام ، آسیا
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: