bazarnews

کد خبر: ۸۶۶۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت وگویی اظهار داشته است که بعضی از افراد با نصب دستگاه ماینر در مکان‌هایی مانند مرغداری و گاوداری آن‌ها را به کارخانه تولید رمزارز‌ها تبدیل کرده اند.
گروه بازاردیجیتال بازارنیوز؛ فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشته است که بعضی از افراد با نصب دستگاه ماینر در مکان‌هایی مانند مرغداری و گاوداری آن‌ها را به کارخانه تولید رمزارز‌ها تبدیل کرده اند. وی خواستار نظارت بیشتر بر این واحد‌ها شد چرا که انجام چنین اقداماتی در واحد‌های مرغداری یا گاوداری مشکلات متعددی را ایجاد کرده است.

در مقابل حبیب اسدالله نزاد نایب رئیس کانون مرغداران گوشتی درباره امکان نصب دستگاه ماینر در مکان‌هایی مانند مرغداری و گاوداری و تبدیل آن‌ها به کارخانه تولید رمزارز گفت که امکان این نوع تغییر کاربری در مرغداری و گاوداری‌ها با توجه به سطح پایین‌تر مصرف برق و اینترنت کم‌تر است. وی یادآور شد که واحد‌های مرغداری و گاوداری جزو فعالیت‌های تولید با مصرف برق و اینترنت زیاد نیستند و هر نوع تغییر کاربری که منجر به افزایش قابل توجه میزان مصرف آن‌ها شود به راحتی قابل تشخیص است.
مساله تغییر کاربری واحد‌های صنعتی و کشاورزی برای استخراج رمزارز بیت کوین مشکل جدیدی نیست. تا پیش از این با توجه به قیمت پایین رمزارز بیت کوین استقرار تجهیزات ماینر و استخراج بیت کوین سودآوری چندان زیادی نداشت.
تبدیل مرغداری به مرکز استخراج بیت کوین
متاسفانه با افزایش قیمت رمزارز‌ها و پایین بودن قیمت برق در کشور سودآوری استخراج غیرقانونی بیت کوین افزایش قابل توجهی داشته است و اکنون حتی سود استخراج بیت کوین در مقیاس کوچک هم بسیار جذاب شده است و واحد‌های کوچک کشاورزی را به فکر تغییر کاربری و استخراج رمزارز انداخته است.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: