bazarnews

کد خبر: ۸۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
همگان واقفیم که در سال‌های گذشته اکثراً روغن‌های کارکرده را در حاشیه جاده‌ها، زمین‌های کشاورزی و حتی رودخانه‌ها تعویض و رها می‌نمودند که آثار مخرب خود را بر محیط زیست بصورت بسیار سریع انعکاس می‌داد. اما شرکت مهتاب موتور گرگان برای حل این معضل گام بلندی را برداشته است.
پایگاه خبری تحلیلی بازارنیوز در راستای حمایت از تولید صادرات محور، و همچنین به منظور نشر فرهنگ جهش تولید، اقدام به معرفی واحدهای تولیدی در حوزه های مختلف می کند. در اینجا به معرفی شرکت «مهتاب موتور گرگان»، شرکتی که اقدام به تولید روغن با رویکرد زیست محیطی می کند، می پردازیم.
 
حفظ محیط زیست و عدم تاثیرگذاری بر چرخه‌های زیست محیطی از مواردی است که اکنون، مورد اهتمام بسیاری از شرکت‌های پیشرفته در سرتاسر جهان است.
شرکت مهتاب موتور گرگان در سال ۱۳۷۵ با فلسفه وجودی حفظ محیط زیست و با مساحتی حدود ۵۵۰۰ مترمربع واقع در شمال کشور، در میان طبیعتی زیبا در کنار جنگل و مشرف به دریا تأسیس شد. این شرکت با هدف تولید انواع روانکار‌ها و تأمین نیاز ناوگان حمل و نقل بار و مسافر، صنایع و مصارف کشاورزی، فعالیت خود را آغاز نمود و بنابر سیاست‌های اقتصادی و فنی متخذه، از مرغوب‌ترین مواد اولیه داخلی و خارجی استفاده کرده و فرآورده‌های تولیدی خود را از نظر کیفیت به فرآورده‌های قابل رقابت با محصولات مشابه در سطح جهان مبدل ساخته است.

ش

ماهیت این مجموعه علمی صنعتی حفظ و کمک به محیط زیست و جلوگیری از آسیب‌های زیست محیطی است که بخش عمده آن توسط عوامل انسانی به وجود می‌آید. چرا که همگان واقفیم که در سال‌های گذشته اکثراً روغن‌های کارکرده را در حاشیه جاده‌ها، زمین‌های کشاورزی و حتی رودخانه‌ها تعویض و رها می‌نمودند که آثار مخرب خود را بر محیط زیست بصورت بسیار سریع انعکاس می‌داد.

در این راستا شرکت مهتاب موتور گرگان با استفاده از متخصصین و مشاوران برتر کشور و همچنین مشارکت با دانشگاه‌ها و انعقاد قرارداد خود اظهاری با آزمایشگاه‌های معتمد سازمان محیط زیست کشور و ارتقاء کیفی سیستم با استقرار تجهیزات به روز دنیا جهت کنترل‌های مراقبتی، همچنین انعقاد قرارداد با شرکت TUV آلمان، توانسته برای حل این معضل گام بردارد.
 
ش
هر فرایند تولیدی ممکن است ضایعاتی را به همراه داشته باشد که در صنعت ماهم مستثنی نیست؛ اما شرکت بصورت کاملاً اصولی مورد را کارشناسی نموده که طی قرارداد‌های فی مابین با شرکت‌های بازیافت محموله، ضایعات به صورت کاملاً ایزوله انتقال داده  می‌شود. مانند اسلاچ اسیدی که مورد بازیافت مجدد در شرکت مربوطه طرف قرارداد قرار گرفته و به چرخه تولید کشور منتقل می‌گردد. این واحد صنعتی طی سال‌ها تلاش خود توانسته اشتغال ۳۵ نفر را بصورت مستقیم و ۴۰۰ نفر را بصورت غیر مستقیم مهیا نماید.

شایان ذکر است به واسطه کیفیت بالای  محصولات  و تطابق با استاندارد‌های داخلی و بین المللی  و بهره گیری از فناوری روز در این شرکت، بخش عمده تولید به کشور‌های مختلف در اروپا، آسیا و آفریقا صادر می‌گردد که ثمره آن کسب جایزه بین المللی کیفیت قرن اروپا در سال ۲۰۰۸، ژنو – سوییس  و همچنین انتخاب این شرکت به عنوان واحد نمونه صادراتی و نمونه استاندارد در سالیان متعدد و متوالی می‌باشد.
 
ش
این شرکت درتاریخ ۱۵/۰۶/ ۱۳۹۶ نیزمفتخربه دریافت نشان واحد نمونه رعایت حقوق مصرف کنندگان گردید.



برخی افتخارات این شرکت:

دریافت نشان برند برتر در ایران
دریافت تندیس واحد نمونه صنعتی کشوری سال ۱۳۸۸
دریافت جایزه بین المللی کیفیت قرن اروپا سال ۲۰۰۸ در ژنو سوئیس
دریافت لوح واحد نمونه صنعتی استانی در سال‌های ۱۳۸۲- ۱۳۸۳- ۱۳۸۶- ۱۳۸۸- ۱۳۹۰- ۱۳۹۱
دریافت لوح افتخار و تندیس صادرکننده نمونه استانی در سال‌های ۱۳۸۴- ۱۳۸۸- ۱۳۸۹- ۱۳۹۰- ۱۳۹۱- ۱۳۹۲
دریافت تندیس واحد نمونه استاندارد استانی در سال‌های ۱۳۸۳- ۱۳۸۶- ۱۳۸۸- ۱۳۹۰- ۱۳۹۱- ۱۳۹۲
دریافت تقدیرنامه منتخب جشنواره طرح ملی مردمی سپاس سال ۱۳۸۸
دریافت تقدیرنامه در جشنواره بین المللی اقتصاد سبز در سال ۱۳۸۷
منتخب به عنوان صنعت سبز در راستای حفظ محیط زیست در سال ۱۳۸۳
دریافت نشان واحد تولیدی نمونه در سال ۱۳۸۳
دریافت لوح واحد نمونه کیفی در صنعت شیمیایی و پلیمر در سال ۱۳۹۱
دریافت لوح واحد موفق صنعتی در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲
دریافت پروانه تحقیق و توسعه‌ی صنعتی R&D از وزارت صنایع و معادن در سال ۱۳۹۲
دریافت مقام اول استانی در پیاده سازی طرح کارت امتیازی متوازن (BSC)
دریافت نشان استاندارد ملی اجباری برای روغن پایه، روغن موتور، روغن هیدرولیک، روغن دنده ساده و روغن دنده صنعتی
دریافت نشان استاندارد بین المللی ISO ۹۰۰۱:۲۰۰۸  ISO ۱۴۰۰۱:۲۰۰۴  OHSAS ۱۸۰۰۱:۲۰۰۷
 
 
گفتنی است، این پایگاه خبر آمادگی خود را برای حمایت از راه تبلیغات رایگان از واحدهای تولیدی این چنین اعلام می‌دارد.
لطفا به منظور تبلیغات در این پایگاه خبری، مشخصات واحد تولیدی خود را در بخش نظرات، برای ما ارسال کنید.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: