bazarnews

کد خبر: ۸۶۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۶:۳۰
رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌حیدریه گفت: امسال ۱۳۵ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به ۳۵۷ نفر از مددجویان این نهاد پرداخت شده است.

سید سعید عبدالله‌زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۲۷ میلیارد ریال از این رقم مربوط به اعتبارات تبصره ۱۶ برای اشتغالزایی است که به نهادهای حمایتی نظیر بنیاد شهید، کمیته امداد و بهزیستی تعلق می‌گیرد و هشت میلیارد ریال نیز از محل صندوق امداد ولایت که جزو منابع داخلی می‌باشد در این زمینه پرداخت شده است.
وی ادامه داد: در هفتمین مرحله طرح مواسات نیز ۵۰۰ بسته کمک معیشتی به ارزش هر بسته سه میلیون ریال توسط مراکز نیکوکاری کمیته امداد و افراد خیر جمع‌آوری شده که در حال توزیع بین خانواده‌های آسیب دیده از کرونا است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌حیدریه مدل اشتغال کمیته امداد را راهبرد عملیاتی خواند و گفت: این یک راهبرد جهانی است و با وجودی که متولی اشتغال نیستیم ولی از مجموع ۴.۵ میلیون شغلی که در کشور ایجاد شده، یک سوم آن سهم ما است.
وی افزود: کمک‌های نقدی مردم نیز به سوی کمک‌های الکترونیکی و همچنین دریافت کمک از محل تخصص افراد هدایت شده ‌است.
عبدالله‌زاده ادامه داد: ۲۱ مرکز نیکوکاری و کارآفرینی در محلات مختلف این شهرستان ایجاد و با کمک رابطان، نیازهای محرومان محله شناسایی و در هشت گروه طبقه‌بندی ‌شده‌اند و امدادیاران نیز در هشت گروه طبقه‌بندی شده و با هم مرتبط شده‌اند.
وی به اقدامات این نهاد در دهه فجر اشاره کرد و گفت: ۱۶ برنامه در حوزه‌های مختلف اشتغال، فرهنگی، اجتماعی، مشارکت و کارکنان تدارک دیده شده که در حال انجام است.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌حیدریه با بیان اینکه ۴۲ طرح این نهاد طی دهه فجر به بهره‌برداری رسید افزود: این طرح‌ها شامل طرحهای خدماتی، کشاورزی، صنفی و صنعتی، دانش بنیان، آبزیان و طیور است که با هزینه ۴۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی ادامه داد: ۲۱ میلیارد ریال از این مبلغ سهم تسهیلات اشتغالزایی است و در قالب طرح‌های تسهیلات کارفرمایی، راه‌بری و هدایت شغلی در این شهرستان پرداخت شده‌اند و با اجرای این طرح‌ها برای ۱۰۰ نفر شغل ایجاد شده است.
عبدالله‌زاده گفت: ۱۵ هزار و ۹۹۸ نفر در قالب ۹ هزار و ۳۴۸ خانوار در این شهرستان زیرپوشش این نهاد هستند که این رقم معادل ۱۳.۵ درصد خانوارها و هفت درصد جمعیت شهرستان است.
وی افزود: ۴۱ درصد افراد زیرپوشش این نهاد به دلیل فوت سرپرست، ۲۳ درصد به دلیل از کارافتادگی سرپرست خانوار و بقیه به دلایلی از قبیل طلاق، بدسرپرست بودن، مفقود شدن سرپرست و دیگر موارد زیرپوشش قرار گرفته‌اند.

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) تربت‌حیدریه ادامه داد: تعداد بیمه‌شدگان کنونی این نهاد سه هزار و ۵۸۵ نفر است و بر اساس منابع موجود تا سقف ۶۰ درصد هزینه‌های بیمه تکمیلی افراد زیرپوشش نیز پرداخت می‌شود.

وی گفت: ۳۲۵ خانوار زیرپوشش بیمه تامین اجتماعی هستند که اغلب آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

ایرنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: