bazarnews

کد خبر: ۸۶۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
مدیر جهاد کشاورزی مراغه گفت: سه تولیدکننده محصولات کشاورزی این شهرستان به عنوان تولیدکنندگان نمونه کشوری شناخته شدند.

اسماعیل کریمی‌اصل روز سهشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد بر اساس دو شاخص کیفیت و حجم تولید از سوی وزارت جهاد کشاورزی در زمینه‌های تولید سیب درختی و بذر و بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی نمونه معرفی شدند.

وی ادامه داد: بر همین اساس «رضا محمدیان» باغدار این شهرستان به عنوان تولیدکننده نمونه ملی سیب درختی و «رضا رضایی» به عنوان تولیدکننده نمونه در زمینه فرآوری بذر گندم انتخاب شده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین «عزیز قدرت‌پور» از این شهرستان نیز به عنوان بهره‌بردار نمونه ملی در زمینه نگهداری و بهره‌برداری از شبکه آبیاری و زهکشی انتخاب شد.

وی بیان کرد: مراغه به عنوان قطب کشاورزی استان آذربایجان‌شرقی در سال ٩٩ با انتخاب سه تولیدکنندگان برتر ملی در سطح کشور، رتبه نخست استانی در زمینه رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

وی افزود: امسال از مجموع ٩ تولیدکننده برتر ملی از آذربایجان‌شرقی، مراغه توانسته است با سه تولیدکننده برتر ملی، نقش مهمی در کسب رتبه‌های برتر کشوری در بخش کشاورزی ایفا کند.

وی اضافه کرد: این شهرستان سالانه با تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن محصولات باغی و ده‌ها هزار تن محصولات کشاورزی و دامی، قطب کشاورزی شمالغرب کشور است.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: